خانه / جشنواره / طالبان روز آمد تر می شود
طالبان روز آمد تر می شود
طالبان روز آمد تر می شود

طالبان روز آمد تر می شود

شورای امنیت حمله تروریستی به مسجدی در هرات افغانستان را محکوم کرد

نیویورک- ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به مسجد گذرگاه در شهر هرات افغانستان را محکوم و تاکید کردند: همه انواع و اشکال تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با تسلیت به خانواده‌های قربانیان و همدردی با آنان، بر لزوم محاکمه و مجازات عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدام‌های مذموم تروریستی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت از تمامی کشورهای جهان خواستند در چارچوب تعهداتشان ذیل قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، فعالانه در این زمینه با مقام‌های مرتبط همکاری کنند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل همچنین آمده است:‌ هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه، زمان، مکان و عاملان آن، اقدامی مجرمانه و غیر قابل توجیه است.

اعضای شورای امنیت همچنین مجددا بر لزوم مبارزه همه کشورها با اقدام‌های تروریستی که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل حمله به مسجدی در شهر هرات افغانستان را محکوم و با تسلیت به خانواده‌های قربانیان و ابراز همدردی با آنان و با آرزوی بهبودی مصدومان این انفجار، تاکید کرد: حق آزادی مذهب همیشه باید مورد حمایت قرار بگیرد.

منابع خبری در افغانستان از وقوع انفجاری در نماز جمعه مسجد گازرگاه در شهر هرات واقع در غرب افغانستان خبر دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بر پایه این گزارش‌ها و به نقل از منابع محلی دفتر طالبان در این شهر در جریان این انفجار شماری مجروح و یا به شهادت رسیده‌اند که تاکنون آمار دقیقی در این ارتباط اعلام نشده است.

برخی منابع آمار نمازگزاران شهید را ۳۰ نفر و مجروحان این انفجار را ده‌ها نفر گزارش کرده‌اند.

در همین حال مسئولان محلی طالبان کشته شدن مولوی مجیب‌ الرحمن انصاری امام جماعت این مسجد را در جریان انفجار مزبور به همراه محافظان وی تائید کرده‌اند.

انفجار در مسجد گازرگاه در هرات در هنگام برگزاری نماز جمعه که پر ازدحام ترین زمان است، رخ داد و تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *