خانه / دارالقران / امریکا مال ایران است

امریکا مال ایران است

یک موسسه غیر سیاسی و غیر انتفاعی بنام MPI
(Migration policy Institute)
مدعی است که در تاریخ آمریکا بالاترین سطح کیفی مهاجران متعلق به جامعه ایرانیان است. جامعه ایرانی تبار از نظر
– آموزش و تحصیلات،
– مشارکت اجتماعی،
– پرداخت مالیاتی و اجرای قانون ، برترین مهاجرانی هستند که تاریخ امریکا تا کنون به خود دیده است.
بر اساس دو سرشماری سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ تعداد ایرانیان مقیم آمریکا یک میلیون و نهصد هزار نفر است که نهصد هزار نفر آنان در کالیفرنیا زندگ می کنند. که ۲۰ درصد جمعیت شان در (بورلی هیلز) هستند.
ایرانیان مقیم امریکا از نظر مذهبی بسیار متنوع هستند که در میان آنان مسلمانان، بهائیان ، مسیحیان ارمنی-آشوری، زرتشتیان، یهودیان، عارفان، معنویت گرایان و اومانیست ها… حضور دارند بعد از کالیفرنیا بیشترین جمعیت ایرانی در نیویورک؛ شمال نیوجرسی؛ ایالت واشنگتن. سیاتل، بوستون، و هیوستون تگزاس ساکن هستند.
مدرک ۵۱ درصد ایرانیان بیش از لیسانس است. در حالی که این نسبت در جمعیت آمریکایی۲۴ درصد است. از هر چهار ایرانی بیش از یک نفر فوق لیسانس و دکتری دارد این بالاترین آمار در میان ۶۷ گروه قومی ساکن امریکا است. بر اساس آمار اداره بازرگانی ، ایرانیان در بین ۲۰ گروه مهاجر برتر ، بالاترین نرخ مالکیت کسب ‌وکار را دارند که سهم قابل توجهی در اقتصاد ایالات متحده دارند.
تقریباً از هر دو خانواده ایرانی-آمریکایی یک خانوار درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارند اما این نسبت در خانواده امریکایی یک به پنج خانواده است. بر اساس آماردانشگاه MIT ، اساتید، دانشمندان، مهندسان و مشاغل ایرانی در ایالات متحده حدود یک تریلیون دلار را در اختیار دارند یا آن را مدیریت می کنند. آنها در هر بخش از جامعه حضور برجسته ای دارند. در حال حاضر، نزدیک به ۱۵۰۰۰ پزشک با اصالت ایرانی در ایالات متحده مشغول به کار هستند . ایرانیان به عنوان قانونمندترین قومیت تاکنون، و کمترین بزه اتهام و محکومیت را دارند. بزه و خلاف در جامعه ایرانی-آمریکایی پایین ترین رتبه در مقایسه با دیگر مهاجران در تاریخ ایالات متحده است. دوازده هزار استاد تمام ایرانی دردانشگاهها و موسسات اموزش عالی آمریکا تحقیق و تدریس می کنند بطوری که به سختی می توان یک دانشگاه یا کالج آمریکایی را پیدا کرد که در آن حداقل یک یا چند استاد ایرانی آمریکایی در آن خدمت نکنند. آنچه بیش از همه قابل توجه است این است که ۷۵ درصد اساتید ایرانی در دویست دانشگاه برتر امریکا ( از میان چهارهزار دانشگاه) تدریس میکند.
باعث افتخار ه
ولی دردناک.. انسان نمی داند از این گزارش خوشحال باشد یا ناراحت😕😕😕😕

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *