خانه / اندیشکده راهبردی / نظام مهندسی

نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در منطقه یک:

نظارت بر نحوه ساخت و ساز ها در مناطق افزایش می یابد

نظارت بر نحوه ساخت و سازها، عملکرد مهندسین ناظر،مجری پروژه ها و شهرداری ها با کنترل مضاعف و تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام مهندسی و بازرسی افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک رامین کرمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست مشترک شهرداری منطقه یک و سازمان که با حضور حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه، معاونان، مدیران و هیئت همراه پس از بازدید از چند پروژه بزرگ ساختمانی و گود پر خطر انجام شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دفتر اندیشه با حضور مهندسین و بازرسین تشکیل شده تا در کنار شهرداری های مناطق، عملکرد مهندسان ناظر و مجریان ذیصلاح و… را کنترل کند.

وی گفت: منطقه یک به دلیل ارزش افزوده که ساخت و ساز دارد جاذب سرمایه است و به تبع آن تغییر نقشه ها به خصوص بر روی مشاعات بسیار زیاد بوده که این تغییرات به سازمان نظام مهندسی وارد نمی شود در حالی که باید در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

کرمی تصریح کرد: عمق گودهایی که برای ساخت و ساز حفر می شود بسیار خطرناک بوده و باید مباحث خاک، ژئوتکنیک، مقاوم سازی و ایمن سازی در آن کامل رعایت شود که کنترل های مضاعف را در بازدید از مناطق افزایش خواهیم داد.

او خاطر نشان کرد: تسهیل در صدور پروانه ساختمانی، توجه به تاسیسات ایمنی، کنترل مصرف انرژی و مبانی محیط زیستی در ساخت و سازها و پیوست های ترافیکی در اجرای پروژه ها مد نظر مناطق قرار گیرد تا کیفیت ساخت و ساز و ارتقا و خدمات مناسب تری به شهروندان ارائه شود.

شهردار منطقه یک نیز در این نشست ارزش افزوده ساخت و سازها در منطقه یک را از ویژگی های مهم منطقه نسبت به سایر مناطق دانست و گفت: در این منطقه با توجه به ارزش افزوده و توجه به جنبه های بینابینی کار توسط مالکین و ذینفعان کیفیت ساخت و ساز بالا است.

او افزود: یکی از آرزوهای ما در حوزه ارکان طراحی، اجرا و ساخت و ساز موضوع تضاد منافع است که عملیاتی نشده و نیاز است با تشکیل این کارگروه در خصوص اشتغال زایی مامورین ناظر توجه شود و افراد چند شغله نباشند و در حوزه تخصصی فضای کار مهندسی و تکنیکال باشد.

حاجوی تصریح کرد: نظارت و پایش مستمر  مربوط به حوزه سازمان نظام مهندسی است و شهرداری نظارت پروانه ای دارد و بر اساس گزارشات دوره ای ناظرین کار ادامه می یابد که باید تبصره ۷ ذیل ماده ۱۰۰ که بازدارنده تخلفات است مورد توجه قرار گیرد و گزارش مهندسین ذیصلاح با صراحت مطرح شود تا حتی در مراجع قضایی جای تفسیر باقی نگذارد.

شهردار منطقه یک افزایش تعداد شرکت های ذیصلاح را مورد نیاز دانست و گفت: نیاز است کارگروه مشترک در حوزه منطقه یک با سازمان تشکیل شود و شرکت های ذیصلاح افزایش یابند تا مباحث تخصصی و پروژه های ویژه را طرح و از ظرفیت مهندسین مجرب در سازمان استفاده کنیم تا طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان کیفیت ساخت را بالا برده و به مباحث ایمنی و پدافند غیر عامل توجه لازم شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

I am Ahmad Mahini, a presidential candidate from the state of Washington

یحرفون الکلمه من بعد ماعقلوه

I am Ahmad Mahini, a presidential candidate from the state of Washington

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *