خانه / اندیشکده راهبردی / درآمد سلبریتی ها هزار برابر یک معلم
یارانه ارزی، ضرورت ها و الزامات
یارانه ارزی، ضرورت ها و الزامات

درآمد سلبریتی ها هزار برابر یک معلم

به گزارش صمئ یوسفی:
در خبر رسمی خواندم که دو نفر از مربیان فوتبال ایران هواپیما خریدند، و۴۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان دستمزد باشگاهی گرفته اند.(البته بدون احتساب درآمدهای تبلیغاتی و پیروزی و ماموریتها و حق مشاوره و…).
ما جامعه فرهنگیان کشور همیشه افتخار کرده ایم که شغل انبیا (ع) را داریم. و در واقع آدم سازی میکنیم. و پس از بازنشستگی هم چون به سن میانسالی میرسیم، برای جبران حسرتهای بدست نیامده، و عقب ماندگیهای زندگی، رانندگی در آژانسهای مسافرتی و یا نگهبانی و سرایداری و یا دستفروشی و یا حداکثری (نوه گردانی) را پیشه میکنیم. و چون صندوق بازنشستگی ما همیشه حیاط خلوت نوسانات بودجه یی کشور بوده، گاهی هم هوای جوانی میکنیم. و با اعتراض و تحصن جلو ادارات،یک روز پر هیجان بدون نتیجه را با خستگی و کوفتگی می گذرانیم. و با تحویل دادن چند نفر افراد پر شور و حرارت بیشتر به نیروی انتظامی، به خانه های خود برمیگردیم!!! و اتفاقا یک فرصت طلایی برای همه مسئولان از صدر تا به زیر فراهم میکنیم. تا در رثای “رسالت معلمی” و “معیشت و سبک زندگی فرهنگی” سخنرانی و مصاحبه بکنند. و همه جامعه معلمان را بخواب آرام اجرای طرح رتبه بندی و متناسب سازی بجای هماهنگ سازی ببرند!!!؟؟؟ غافل از اینکه سر ماه رسیده و کرایه منزل و اقساط باقیمانده و نوبت آزمایشگاه و وقت خرجهای سه روزه اول ماه (با وجود تورم لحظه یی) رسیده است.
در حالیکه یک مربی فوتبال نه به فلسفه مشا ئ کاری دارد. و نه فلسفه ملاصدرا را خوانده است. نه نمره بدون تقلب در “فیزیک هالیدی” گرفته، و نه از ترکیبات شیمایی اسید سولفوریک چیزی میداند. نه از جامعه شناسی “مرتون” و “دورکیم ” مطلع هست. و نه میداند “ژان پیاژه” در حوزه شناخت “عاطفی- عقلی” چه تلاشهایی کرده است. و نه در ادبیات ایران بین فردوسی و سعدی و حافظ و مولوی (چهار رکن ادبیات جهان ) فرقی قایل است.و…
مربی “سلطان زمین” و باشگاه هست. و گاهی خود را “ژنرال” میداند. و گاهی از بکارگیری الفاظ رکیک، تاکتیک “تکل دوبدو” استخراج میکند. و دروازه بانش را با تهدید فلان چیز تحریک میکند. و دفاع آزاد را تا محوطه نیمه زمین ، آزاد میگذارد. و هافبک و فورواردها را مسئول شکست و پیروزی تیم میداند.
معلم “خاک گچ ” خورده، و حالا بیماری عفونی دارد. مربی ورزشی مدرسه هم با “استعدادیابی” در مدرسه، امروزه افتخار میکند که فلان ستاره ملی پوش یک روزی شاگرد او بوده است.
براستی جناب وزیران محترم آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اگر شما چهل سال وزیر باقی بمانید. (انشاالله که از چرخه قدرت سیاسی انحصاری خارج نشوید؟!) باندازه یکی از این دو مربی عزیز درآمد خواهید داشت؟! ما فقط دعا میکنیم، که نسل فعلی با حسرت نگویند:”ایکاش بابا و مامان من معلم نبودند؟!” البته در بین ورزشکاران هم انسانهای بزرگوار و با همتی هستند که شایسته همه نوع احترام و تجلیل میباشند. ولی ایکاش جایگاه مادی یک معلم هم باندازه مربیان “استقلال” و “پرسپولیس” بود. که معلمان همیشه حافظان اقتدار و پیروزی کشور در کنار سایر اقشار ملت هستند. والسلام.
شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۸

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *