خانه / جشنواره / دیدار

دیدار

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
در پی اهانت صورت گرفته در یک برنامه تلویزیونی کشور هند به پیامبر اکرم (ص)، عصر امروز سفیر هند در تهران از سوی مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امورخارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به سفیر هند ابلاغ شد .

سفیر هند در کشورمان با اظهار تاسف و غیرقابل قبول خواندن هرگونه توهین به پیامبر اسلام، اعلام داشت این موضع حکومت هند که بیشترین احترام را به ادیان قایل است، نبوده و شخص اهانت کننده هیچ سمت دولتی نداشته و فقط جایگاه حزبی داشته و از این جایگاه هم اخراج شده است.

برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه

در چارچوب سیاست های دولت سیزدهم جهت فعال سازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف و همچنین توسعه روابط دوجانبه با کشورهای آفریقایی، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجریه امروز در محل سازمان توسعه تجارت ایران به ریاست دکتر فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، به عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون و با حضور زبیر دادا، وزیر مشاور در امور خارجه و رئیس طرف نیجریه ای کمیسیون مشترک برگزار شد.

در این اجلاس مقامات دو کشور با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی، بر اجرایی سازی اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک کمیسیون مزبور و تشریک مساعی دو کشور جهت تحقق اهداف مندرج در سند تفاهم نامه تاکید داشتند.

دکتر صفری،معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این اجلاس با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های توسعه روابط اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه، آمادگی وزارت امور خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آبوجا در زمینه تسهیل هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط دو کشور جهت توسعه همه جانبه روابط فی مابین در چارچوب کمیسیون مشترک را خاطرنشان ساخت.

در این اجلاس پس از برگزاری دو روز نشست میان کارشناسان دو کشور، اسناد همکاری دو جانبه در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و فنی، خانواده، سرمایه گذاری، آموزشی، خدمات هوایی، کنسولی، قضایی، زمین شناسی و کشاورزی مورد بررسی و جهت امضا در اختیار مقامات طرفین قرار گرفت.

شایان ذکر است ۹ یادداشت تفاهم همکاری در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و فنی، همکاری های نفتی، استاندارد، خدمات متقابل هوایی و هوانوردی، کشاورزی، ورزش، جوانان و گردشگری توسط مقامات دو طرف در خلال برگزاری این کمیسیون مشترک به امضا رسید.

دیدار و تبادل نظر دبیرکل تراسیکا با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

دبیرکل “کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا امروز با دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آساوبایف هدف از سفر خود به کشورمان را تاکید بر بهره برداری حداکثری از مسیرهای ترانزیتی ایران برای انتقال کالا از کشورهای آسیای مرکزی به اروپا عنوان کرد.

وی با اشاره به وضعیت جدید منطقه اظهار داشت هم اکنون حجم حمل و نقل کالا از آسیای مرکزی به اروپا از طریق دریای خزر و جمهوری آذربایجان بیش از ظرفیت آن می باشد و لذا مسیرهای عبوری از ایران هم اکنون بسیار مورد توجه هستند.

دکتر صفری نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری ها با تراسیکا اظهار داشت، مسیرهای ریلی و جاده ای ایران در زمره مطمئن ترین مسیرهای حمل ونقلی هستند، زیر ساخت ها آماده است و ظرفیت های چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت تسهیلِ ترانزیت بین المللی کالاها بویژه در شرایط فعلیست.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در خصوص تسهیل در صدور روادیدِ رانندگان کشورهای عضو تراسیکا برای عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران تاکید کرد وزارت امور خارجه آماده هرگونه همکاری در این زمینه می باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر صفری همچنین از دبیرکل خواست متقابلا صدور روادیدِ رانندگان ایرانی برای عبور از این کشورها تسهیل گردد.

شایان ذکر است “کمیسیون بین الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا” در سال ۱۹۹۸ با عضویت ۱۲ کشور ایجاد گردید و مقر آن در باکو می باشد.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان سیزدهمین عضو در سال ۲۰۰۹ به این کریدور مهم بین المللی پیوست.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *