دعایی

حجت‌الاسلام دعایی درگذشت

ریال نیوز : حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرموسسه اطلاعات ایران ظهر امروز ـ یکشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش ریال نیوز ، این روحانی فعال عرصه فرهنگ و هنر، در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.
فرزند و برخی از همکاران سید محمود دعایی، خبر درگذشت او را تایید کردند.
دعایی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که از سال ۱۳۵۹ تاکنون سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.
حجت‌الاسلام دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. او سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.
این روحانی فعال در عرصه رسانه، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.
دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که او این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب در قم اهدا کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

درگذشت روحانی وارسته و متواضع حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی نماینده ولی‌فقیه‌در موسسه مطبوعاتی اطلاعات از سال ۵۹ و نماینده شش دوره مجلس‌شورای اسلامی موجب تاسف و تاثر گردید.

این شخصیت بزرگوار از علاقمندان و همراهان قدیمی حضرت امام (ره) در دوران مبارزات ستمشاهی و از فعالین سیاسی پیش‌از انقلاب در داخل و در کشورهای منطقه بودند و پس ازپیروزی انقلاب بعنوان خدمتگزاری مردم‌دار، ساده‌زیست و دلسوز در عرصه‌های مختلف حضور داشتند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان‌ آن بزرگوار به روحانیت محترم ، همکاران در موسسه اطلاعات ، دوستداران و بیت مکرم ، برای ایشان رحمت و رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقرقالیباف
رییس مجلس شورای اسلامی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *