خانه / اندیشکده راهبردی / جلسه هماهنگی استان

جلسه هماهنگی استان

جلسه هماهنگی مدیران دستگاه های فرهنگی استان با موضوع سفراعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان تشکیل شد

با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی استان، جلسه ای ویژه سفراعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان برگزار شد.

ماهین نیوز-ابراهیم حاتمی، ب گزارش خبرنگارما، استان گلستان میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. به همین منظور صبح امروز جلسه ای با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی استان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که میزبان این جلسه بود، گفت: از مدت ها قبل که مسئله سفر اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان مطرح شد، با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی؛ جلساتی به منظور مسئله یابی ها، شناسایی ظرفیت ها و دغدغه های استان احصا و اولویت بندی شد.
وی با اشاره به اینکه از دستگاه های مرتبط با حوزه ی فعالیتی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مدت ها قبل خواسته شده است که  دغدغه ها و خواسته های خود را به منظور تدوین کتابچه‌ای جامع در اختیار قرار دهند تا نظرها، انتظارات تقنینی، نظارتی، حمایتی و پیشنهادهای خلاق آن ها کامل و شفاف به اعضا کمیسیون ارائه شود، گفت: به مدت سه روز میزبان این عزیزان هستیم و ضروری است ضمن مهمان نوازی شایسته، از ظرفیت و امکان بوجود آمده برای توسعه ی استان در حوزه های مرتبط با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نهایت بهره ی مطلوب را ببریم.
در ادامه غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کمیسیون به منظور دیدن تصویر روشن تری از وضعیت فرهنگی استان ها باب حضور میدانی را از مدت ها قبل با سفر به استان های خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری باز کرده و حالا نوبت به استان گلستان رسیده است، گفت: هدف از  این حضورهای میدانی آشنایی با ظرفیت ها، چالش ها و نیازهای اساسی استان ها، رصد و آشنایی بهتر با سیمای فرهنگی استان ها و موارد مرتبط با شرح و حدود وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است.
وی سپس با اشاره به اینکه طبق روال در دیگر سفرها، امکان همراهی یکی از معاونت های وزرا و نماینده های نهاد ها و …  در حوزه های مرتبط با فعالیت کمیسیون بوده در این سفر نیز هست، افزود: حضور و ادای احترام به شهدای گمنام در تپه نورالشهدا و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، برپایی نشست های تخصصی در حوزه های فرهنگ، هنر، رسانه، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، تشکل های دینی و مذهبی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه حضور در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن و تجلیل از نخبگان و چهره های تاثیرگذار نیز برای این سفر پیش بینی شده است،ادامه داد: نشست با جوانان و بیان مطالبات فرهنگی آن ها، شب فرهنگی گلستان، بازدید از میراث های کهن استان و بازدیدهای اولویت دار از نیازهای زیرساختی و توسعه ای از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
گفتنی است در این جلسه نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا حاضر در جلسه در خصوص مواردی چون، نحوه استقبال، اسکان و ایاب و ذهاب، نشست ها در سطح استان با هماهنگی نمایندگان و فرمانداران، برنامه های جنبی، پوشش رسانه ای رویداد، مکتوب بودن خواسته ها و دغدغه ها و تدوین کتابچه ای برای استان، انتخاب رییس و دبیر نشست های تخصصی و موارد مرتبط با سفر، مواردی را مطرح و به بحث و تبادل نظر نشستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *