خانه / جشنواره / معاونت اقتصدی

معاونت اقتصدی

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
رایزنی معاون وزیر خارجه اسلواک با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه کشورمان
خانم اینگرید بروثکوا که به تهران سفر کرده است امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت با مهدی صفری ملاقات و در خصوص راه های گسترش همکاری اقتصادی دو کشور تبادل نظر نمود.
معاون دیپلماسی اقتصادی کشورمان با برشمردن ظرفیت های ایران در حوزه های انرژی، پتروشیمی.صنایع دارویی و غذای فن‌آوری های نوین و دانش بنیان ، برای همکاری با طرف اسلواکی اعلام آمادگی نمود. ایشان بخش صنایع دارویی و پزشکی از جمله تولید واکسن کرونا را حوزه دیگری اعلام کرد که دو طرف می توانند همکاری داشته باشند..
خانم بروثکوا نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، گام مهمی در توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور برداشته شود.

بررسی فرصت‌ها و موانع رشد همکاری های اقتصادی با آفریقا در نشست مجازی سفیران جمهوری اسلامی ایران در آفریقا با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

در وب‌نشست سفیران جمهوری اسلامی ایران در قاره‌ آفریقا با دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، فرصت‌ها و موانع افزایش صادرات به این قاره مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، دکتر صفری ضمن اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به بهبود تراز تجارت خارجی کشور و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای حوزه آفریقا، به تلاش‌های وزارت امور خارجه در ۹ ماه آغازین دولت سیزدهم برای تقویت روابط تجاری با این قاره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که اجلاس چند کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی در این مدت برگزار شده و در شش ماه نخست سال جاری نیز اجلاس کمیسیون مشترک با شمار زیادی از دیگر کشورهای این منطقه برگزار خواهد شد.

دکتر صفری افزود محصولات غیرنفتی به‌ویژه در بخش دانش‌بنیان، خدمات فنی و مهندسی، دارو و تجهیزات و خدمات پزشکی، محصولات غذایی و تجهیزات و مصالح ساختمانی از جمله بخش‌هایی‌ است که ظرفیت زیادی برای رشد صادرات به کشورهای آفریقایی دارند.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم‌انداز بازار جهانی محصولات کشاورزی و غذایی، بر لزوم توجه بیشتر به کشت فراسرزمینی در قاره آفریقا با توجه به برخورداری بخش‌های وسیعی از این قاره از منابع مطلوب آب و زمین اشاره کرد.

لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی و خطوط مستقیم هوایی بین ایران و کشورهای آفریقایی و فرصت ترانزیت تولیدات منطقه اوراسیا به آفریقا از مسیرهای زمینی و دریایی ایران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار مجازی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، نیجریه، غنا، کنیا، نیجر، مالی، اتیوپی، نامیبیا، تانزانیا، زیمبابوه، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه کوناکری، سیرالئون و سنگال، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و نیازهای اقتصادی کشورهای محل مأموریت خود، موانع و چالش‌های موجود در مسیر تقویت روابط اقتصادی با این کشورها را تشریح کردند.

دیدار معاون وزیر اقتصاد جمهوری اسلواک با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

یان اورلوچ که به منظور حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی به تهران سفر کرده است صبح امروز با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

اورلوچ با ابراز خرسندی از سفر به ایران ظرفیت اقتصادی دو کشور را بالا توصیف کرد و اظهار داشت: دو کشور در حوزه های صنعت،کشاورزی،ماشین آلات و فناوری های نوین زمینه های خوبی برای همکاری دارند که در تنظیم نهایی سند کمیسیون مورد توجه خواهد بود.

وی همچنین ظرفیت شرکت های کوچک و متوسط را برای همکاری دو جانبه مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد روابط تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز با اشاره به سوابق همکاری ایران و اسلواکی در حوزه صنعت ، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی مهم برای تقویت همکاری های تجاری دو کشور دانست.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصاد ایران، پیشرفت های کشور مان را در حوزه فناوری های نوین تبیین و بر توجه بیشتر به این مزیت در همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *