خانه / دارالقران / بیانیه موزه ملی دفاع مقدس

بیانیه موزه ملی دفاع مقدس

روز جهانی موزه، رویدادی است که از سال ۱۹۷۷ میلادی در روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه ها (ایکوم) برگزار می‌شود. هدف بزرگداشت چنین روزی این است که موزه ها جایگاه واقعی خود را به عنوان یک نهاد غیر خصوصی و دائمی نزد عموم مردم به دست بیاورند. نهادی که در خدمت توسعه جامعه است و محیطی را برای اهداف آموزشی، پژوهشی و فراغت ایجاد می‌کند.
شعار بزرگداشت روز جهانی موزه در سال ۲۰۲۲ “قدرت موزه ها” انتخاب شده است. موزه ها به عنوان نهادهایی قدرتمند می توانند در شئون مختلف جامعه اثرگذار باشند و در کنار مدرسه و دانشگاه در جایگاه مراکز آموزش های غیر رسمی ایفای نقش نمایند.
بسیاری از صاحب نظران کشور ایران را به دلیل پیشینه تاریخی کهن و میراث فرهنگی منحصر به فرد در گوشه گوشه این سرزمین یک موزه بزرگ و زنده می دانند. لیکن باید به خاطر داشت که موزه ها نه تنها نگهبان میراث ملموس فرهنگی هستند، بلکه مسئولیت حفظ و انتقال میراث ناملموس کشورها را نیز بر عهده دارند.
کشور ایران در طول هزاران سال تاریخ خود حوادث بسیاری را به خود دیده است که انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس از جمله مهمترین آنها بود. این جنگ که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) “یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران” بود تاثیرات عمیقی را از خود بر جای گذاشت و لزوم حفظ میراث و فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی عاملی بود برای ایجاد و توسعه موزه های دفاع مقدس در سراسر کشور. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یکی از این موزه هاست که اگرچه در پایتخت اما در سطح ملی وظیفه خطیر تبیین و بازنمایی هنرمندانه و مستند وقایع این دو مقطع درخشان از تاریخ کشور را بر عهده دارد.
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقارن روز جهانی موزه، هفته میراث فرهنگی و سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می دارد و در این هفته به رایگان پذیرای عموم علاقمندان و گردشگران داخلی و خارجی می باشد

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *