خانه / دارالقران / سخنگو ی وزارت خارجه
دخالت در امور داخلی ایران ممنوع است
دخالت در امور داخلی ایران ممنوع است

سخنگو ی وزارت خارجه

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
به نام خدا

اطلاعیه برگزاری نشست مطبوعاتی جناب آقای خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه – دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ١۴٠١

با سلام و وقت بخیر

احتراما به آگاهی می رساند، نشست هفتگی جناب آقای خطیب زاده سخنگوی محترم وزارت امور خارجه با خبرنگاران داخلی و خارجی ساعت ۱۰.۳۰ صبح روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ١۴٠١ برگزار خواهد شد.

از اصحاب محترم رسانه که تمایل به حضور در این نشست را دارند، در خواست می شود حداکثر تا ساعت ۱۵ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه، نام فرد یا افراد شرکت کننده را به تلگرام @vcsokhangoo ارسال فرمایند.

پیشاپیش از همکاری شما گرامیان صمیمانه سپاسگزاریم.

اداره کل رسانه های داخلی و امور سخنگوئی وزارت امور خارجه

برنامه ریزی ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای هدف در نیمه اول سال جاری

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری برای برگزاری ۱۵ نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با دیگر کشورها برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سایه تحرکات و اقدامات خوب انجام شده ، برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با دیگر کشورها از رونق خوبی برخوردار گردیده است، اضافه کرد، این امر لازم اما کافی نبوده و ضرورت دارد همه وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط با کمک بخش خصوصی تلاش کنند توافقات و تفاهمات این کمیسیون ها را به اجرا درآورند.

دکتر صفری با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار شد و قرار است در نیمه اول سال جاری نیز ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار گردد، افزود، کمیسیون مشترک با ارمنستان هفته گذشته و کمیسیون با کوبا و اسلواکی نیز هم اکنون در تهران در حال برگزاری است.

وی افزود در راستای توسعه روابط اقتصادی موجود بین جمهوری اسلامی ایران و غنا نیز هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی قرار است در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه در تهران برگزار گردد.

در این کمیسیون مقرر است تا در حوزه های مختلفی همچون تجارت ، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل ، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد ، و بهداشت رایزنی و تفاهماتی صورت پذیرد. .

شایان ذکر است از طرف کشورمان وزارت جهاد کشاورزی و از طرف غنا وزارت امور خارجه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده خواهند داشت.

ششمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آبان ماه ۱۳۹۶ در آکرا برگزار و سند نهایی به امضای طرفین رسیده بود.

دکتر باقری: جمهوری اسلامی به همان اندازه که در مذاکرات جدی است، در عدم اعتماد به دشمن نیز مصمم است

دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه صبح امروز به همراه تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی بازدید به عمل آورد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در حاشیه این بازدید تصریح نمود که «سیاست راهبردی خنثی‌سازی تحریم در کنار ابتکار هوشمندانه رفع تحریم، ترفند دشمن در متوقف‌سازی قطار توسعه همه‌جانبه کشور را ناکام گذاشته است.»

دکتر باقری در ادامه در تشریح سیر رسیدن به دانش خنثی‌سازی تحریم، گفت: «اراده راسخ و توانمندی شگرف کارگزاران و متخصصان صنعت انرژی کشور، “هنر دور زدن تحریم” را که زمانی تنها ابزار این صنعت در مقابله با “تحریم هوشمند بوش” بود به “فناوری مقابله با تحریم فلج‌کننده اوباما” و سپس به “دانش برای خنثی‌سازی تحریم ناشی از کارزار فشار حداکثری ترامپ” تبدیل کرد و اکنون دیگر کشورهای تحت تحریم نیز به‌ دنبال دریافت “دانش خنثی‌سازی تحریم” از ایران هستند.»

وی توان خنثی‌سازی تحریم را ایجادکننده قدرت بازدارندگی در برابر تحریم‌های ظالمانه عنوان کرده و گفت: «”توانمندی دانشمندان و صنعتگران” در خنثی‌سازی تحریم، افزون بر آنکه “ظرفیت دیپلماسی” برای رفع تحریم‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، “قدرت بازدارندگی” کشور در قبال تحریم‌های ظالمانه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌بخشد.»
دکتر باقری تصریح کرد: «”پایداری رفع تحریم‌ها” در گرو حفظ و ارتقای ظرفیت‌های سخت و نرم در خنثی‌سازی تحریم‌ها است.»
معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم، همچنین گفت: «جمهوری اسلامی ایران همان اندازه که در فرآیند مذاکرات و انجام تعهدات بین‌المللی از جمله در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها جدی است، در “عدم اعتماد به دشمن” و “عدم اتکا به بیگانگان” برای مصونیت از تحریم هم راسخ و مصمم است. عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند با عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان، از همه ظرفیت‌های میدان دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کرد.»
دکتر باقری در پایان گفت: «وزارت امور خارجه افزون بر آن که یک تنه در میدان دیپلماسی با همه توان در پی “رفع حداکثری تحریم‌ها” است، در کنار دانشمندان و فناوران صنعتگران بخش انرژی کشور از همه، ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای توان کشور در “خنثی‌سازی تحریم‌ها” استفاده خواهد کرد.»

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *