خانه / جشنواره / انگلیس در اشغال فلسطین
انگلیس در اشغال فلسطین
انگلیس در اشغال فلسطین

انگلیس در اشغال فلسطین

لندن صحنه اعتراض به ترور خبرنگار الجزیره و جنایات صهیونیست‌ها شد
لندن – ایرنا – هزاران تن از اقشار مختلف مردم انگلیس روز شنبه در آستانه هفتاد و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. معترضان همچنین با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی ترور خبرنگار الجزیره توسط رژیم اشغال‌گر قدس را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در لندن، افراد حاضر در این حرکت اعتراضی پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و فریاد عدالتخواهی برای مردم مظلوم فلسطین سر می‌دادند. معترضان در ابتدا روبروی ساختمان بی.بی.سی تجمع کرده و سپس با حمل شعارنوشته‌هایی که روی آن اسرائیل موجودیتی جعلی و نژادپرست نوشته ‌شده بود به سمت دفتر نخست‌وزیری راهپیمایی کردند.

در گوشه‌ای از این حرکت اعتراضی، دفتر یادبودی قرار داشت تا شرکت کنندگان مراتب تاسف خود را از شهادت خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار پیشین الجزیره ابراز کنند. روی پلاکاردی که کنار دفتر یادبود گذاشته شده نوشته بود: شیرین ابوعاقله پنجاه و پنجمین خبرنگاری است که از سال ۲۰۰۰ توسط نیروهای اشغال‌گر اسرائیل به قتل می‌رسد.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی “شیرین ابوعاقله” خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند .

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

معترضانی که امروز مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی تجمع کردند پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که در آن به سکوت رسانه دولت انگلیس در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض شده بود. روی یکی از پلاکاردها تصویر خبر بی‌بی‌سی که نوشته بود: «خبرنگار الجزیره درجریان یورش نیروهای اسرائیل به کرانه باختری کشته شد» خط کشیده و زیر آن نوشته بود «خبرنگار الجزیره توسط تک‌تیرانداز اسرائیل به قتل رسید»

لندن صحنه اعتراض به ترور خبرنگار الجزیره و جنایات صهیونیست‌ها شد

لندن صحنه اعتراض به ترور خبرنگار الجزیره و جنایات صهیونیست‌ها شد

افراد حاضر در تظاهرات امروز فریاد می‌زدند: «عدالت برای شیرین را اجرا کنید» و«دست از مسجد الاقصی بکشید»، «رژیم اسرائیل آپارتاید است». برخی از معترضان در اقدامی نمادین کلیدهایی را حمل کرده و شعار می‌دادند: «از رود تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد».

در ادامه این حرکت اعتراضی شماری از رهبران تشکل‌های صنفی، فعالان ضد جنگ و یهودی‌های ضد صهیونیسم با ایراد سخنانی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند. آن‌ها همچنین نسبت به تداوم محاصره و کشتار بی زحمانه فلسطینیان توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس ابراز نگرانی کردند.

این تظاهرات به مناسبت سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط باندهای صهیونیستی که در پانزدهم ماه ‘می ‘ سال ۱۹۴۸ میلادی روی داد و روز نکبت نام گرفت برگزار شد.

این روز یادآور مصیبتی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی (۱۳۲۷ خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن‌گیر بیش از ۱۲ میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

انگلیس به‌عنوان کشوری که نقش کلیدی در تأسیس رژیم صهیونیستی داشت، سه سال پیش یکصدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور را با حضور بنیامین نتانیاهو در لندن جشن گرفت.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در سال ۱۹۱۷ توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روچیلد»، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد.

در این نامه، وزیر امور خارجه انگلیس بر موضع مثبت دولتش برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. بسیاری بیانیه بالفور را سرآغاز تلاش برای تأسیس رژیم صهیونیستی می‌دانند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *