خانه / جشنواره / وعده کافی است از چه چیزی هراس دارید؟
وعده کافی است از چه چیزی هراس دارید؟
وعده کافی است از چه چیزی هراس دارید؟

وعده کافی است از چه چیزی هراس دارید؟

فعال رسانه ای لبنانی در گفتگو با مهر:
فعال رسانه ای لبنانی گفت:سلاح مقاومت تا آزادی فلسطین در دست افراد شریف باقی خواهد ماند و ما به امامت سید حسن نصرالله(حفظه الله) وامامت امام خامنه ای(دام ظله الشریف) در قدس نماز خواهیم خواند.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: مرحله اول از انتخابات پارلمانی لبنان با رای گیری از لبنانی های خارج از کشور انجام شد. این انتخابات پس از اعتراضات پاییز سال ۲۰۱۹ رخ می دهد و از اهمیت زیادی برخوردار است. قرار است که انتخابات در داخل لبنان در ۱۵ ماه مه برگزار شود.

در این رابطه ورده سعد خبرنگار خبرگزاری مهر گفتگویی با بتول ایوب فعال رسانه ای لبنانی انجام داده است که در زیر می آید؛

** چرا انتخابات پارلمانی لبنان اهمیت ویژه ای نزد کشورهای خارجی نزدیک و دور دارد؟

مقاومت و موفقیت نظامی آن سبب شده است که حامیان اسرائیل مانند آمریکا و شرکایش در داخل از طریق انتخابات به دنبال هدف قرار دادن پایگاه مردمی مقاومت برآیند.

لبنان با توجه به تجارب و بینش سیاسی خیلی زود ماهیت محاصره و واقعیت پروژه آمریکا در محاصره و تحریم لبنان و به ویژه هدف قرار دادن مقاومت را درک کرد. این کشورها به دنبال این هستند که نتایج سرمایه گذاری های سیاسی و مالی خود را ببیند و اینکه لبنان به کجا رسیده است؟ این در قالب حمایت از گروه های «NgO »و جنبش های سیاسی مخالف مقاومت است. لبنان دارای رنگ و بوی ویژه انتخاباتی است. لبنان نگین محور مقاومت با توجه به تجربه مقاومت و پیروزی بر اسرائیل و پیروزی بر تکفیری ها و نقش آن در توسعه این تجربه است. هدف(دشمنان مقاومت) شکستن این الگو و نگاهی که به مقاومت وجود دارد خواه از طریق نقش اطلاعاتی یا حمایت مالی از این جنبش ها برای خدشه دار کردن تصویری که از مقاومت وجود دارد، بود. این کشورها می خواهند ببیند که نتایج اقداماتشان به کجا رسیده است و اگر خدا بخواهد آنها به سراب دلبسته اند و صندوق های رای لبنانی های خارج از کشور و در انتخابات داخل لبنان در ۱۵ ماه مه جاری این را نشان خواهد داد. کارزار انتخاباتی علیه مقاومت شکست خورده و بازنده خواهد بود زیرا حامیان مقاومت با اعتقاد و باور و اصول حامی مقاومت هستند.

همه تحرکات برای خدشه وارد کردن به مقاومت و این هجمه های تحریک آمیز علیه مقاومت شکست خواهد خورد و مکرشان به خودشان بازخواهد گشت. مقاومت همچنان سربلند پرچمش برافراشته است و به تحرکات و هجمه هایی که علیه آن می شود، وقعی نمی نهد. آنها به امیدهای شکست خورده خود دلبسته اند و مقاومت از آنچه آنها برایش تدارک دیده اند، تاثیر نخواهد پذیرفت و این بر اساس آمارها و آنچه سازمانهای مردم نهاد مورد حمایت مخالفان مقاومت مطرح می کنند، است.

** ماموریت های پارلمان جدید لبنان چیست؟ تاثیر ترکیب مجلس بر ماموریت ها و جهت گیری های اوضاع داخلی در لبنان چگونه خواهد بود؟

مهمترین بار و فشار بر دوش پارلمان جدید سرو سامان دادن به بیت داخلی لبنان است این درباره سیاستمداران غیور به منفعت کشور است اما کسانی که به دودستگی دلبسته اند دغدغه آنها خلع سلاح مقاومت است و این رویایی است که آنها موفق به آن نخواهند شد زیرا مقاومت پشتوانه مردمی دارد.

درباره ترکیب بافت پارلمان هم ترکیبی طایفه ای است. نمی توانیم بگوییم که این گروه اکثریت پارلمانی و گروه دیگر اقلیت پارلمانی را به دست آورد. در جریان انتخابات ائتلاف منسجمی را شاهد هستیم اما پس از انتخابات و در پارلمان هر گروهی دیدگاهی متفاوت از دیگری دارد. بخشی مربوط به موضوعات داخلی لبنان است. وابستگان به کشورهای خارجی به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن و طرح موضوع سلاح هستند اما این سلاح تا ابد همانند پرچمی سرافراز، برافراشته خواهد ماند و احدی نمی تواند گزندی به آن وارد کند زیرا این سلاح تا آزادی فلسطین در دست افراد شریف باقی خواهد ماند و ما به امامت امام خامنه ای(دام ظله الشریف) و امامت سید حسن نصرالله(حفظه الله)در قدس نماز خواهیم خواند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *