خانه / جشنواره / سرقت طالبان از اموال کمک به فقرا
سرقت طالبان از اموال کمک به فقرا
سرقت طالبان از اموال کمک به فقرا

سرقت طالبان از اموال کمک به فقرا

توزیع ناعادلانه کمک‌ها؛ کمک‌های جامعه‌ جهانی به نام مردم به کام جنگ‌جویان طالبان

شفقنا افغانستان – منابع ناظر بر روند توزیع کمک‌ها در وزارت امور مهاجرین و عودت‌‌کننده‌گان، به رسانه ها ‌می‌گویند بیشترین بخش کمک‌هایی که به این وزارت تعلق می گیرد، به افراد طالبان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ روزنامه ۸ صبح به نقل از منابع آگاه از روند توزیع کمک های جامعه جهانی به مردم افغانستان نوشت: یک فرمانده یا فرد وابسته به طالبان، با گرفتن امر فوق‌العاده از خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست این وزارت، برای ده‌ها تن کمک دریافت می‌کند، در حالی ‌که به گفته او، عریضه‌ درخواستی یک فرد نیازمند و عادی ماه‌ها در این وزارت خاک می‌خورد و در اتاق‌ها انبار می‌شود. وی می‌افزاید که دروازه‌ وزارت مهاجرین به ‌روی طالبان باز است و آنان از کمک‌هایی که جامعه جهانی که تحت‌ نام افراد نیازمند به این وزارت کرده، به‌گونه‌ ویژه بهره‌مند می‌شوند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیگر نوشت: «مجاهدی را دیدم که ۱۵۰ کیسه برنج و همین‌طور آرد را از سیلو کشیده، اما عریضه کسی که بیچاره و غریب است، در ریاست مهاجرین طالبان خاک می خورد.» این منبع هم‌چنان گفت که در ریاست مهاجرین دفاتر پر از عریضه است و ماه‌ها می‌شود که به آن‌ها رسیده‌گی نشده است، اما یک طالب از خلیل‌الرحمان حقانی امر می‌گیرد و به‌صورت فوق‌العاده برای بیش از ۱۰۰ نفر کمک می‌گیرد.

این منبع که از توزیع ناعادلانه‌ کمک‌ها دلی پردرد دارد، می‌افزاید:‌ «بیچاره‌ای که عریضه‌اش در وزارت خاک می‌خورد و همه‌روزه کرایه خودرو می‌دهد و پشت دروازه وزارت ساعت‌ها انتظار می‌کشد، سرانجام با شلاق و میله تفنگ از دم دروازه وزارت رانده می‌شود.»

براساس معلومات منابع، طالبان ذخیرگاه کمک‌ها را از سیلوی مرکزی کابل به جایی در استدیوم ورزشی چمن حضوری این شهر انتقال داده‌اند، اما در روند توزیع کمک‌ها هیچ‌گونه شفافیت و پاسخگویی وجود ندارد و صرف به خبرنگاران و رسانه‌های خاص که طبق خواست طالبان کار می‌کنند، اجازه داده می‌شود تا از جریان توزیع کمک‌ها گزارش تهیه کنند. هم‌چنان افرادی که می‌خواهند کمک بگیرند، پیش از پیش تلفن‌های‌شان که قابلیت تصویربرداری را دارد، ضبط می‌شود و به آنان هشدار داده می‌شود که در صورت فیلم‌برداری از جریان توزیع کمک‌ها، مجازات سخت خواهند شد.

منابع همچنان می‌گویند که رفتار رهبری و مسوولان حکومت سرپرست طالبان در وزارت امور مهاجرین با کارمندانی که از دوران جمهوریت هستند، تبعیض‌آمیز است. به نقل از منابع، به کارمندانی که از حکومت پیشین باقی‌ مانده‌اند، منت گذاشته می‌شود و در مواردی آن‌ها تحقیر می‌شوند.

به گفته منابع، برای رییسان وزارت امور مهاجرین که اکثریت مطلق آنان افراد تازه گماشته شده از سوی طالبان هستند، به مناسبت عید فطر مبلغ ۳۰ هزار افغانی و پنج کیسه آرد توزیع شده است. بر‌بنیاد گفته‌های این منابع، افراد تازه گماشته شده به بهانه‌ این‌که حقوق ندارند، به اشکال گوناگون پول‌های امتیازی و کمک دریافت می‌کنند.

انتقاد از توزیع ناعادلانه کمک‌ها در بیشتر ولایت‌ها وجود دارد. در ولایت‌های مختلف به شمول پروان، تخار، بلخ و میدان‌وردک نیز افراد نیازمند ادعا کرده‌اند که طالبان کمک‌های جامعه جهانی را به افراد و وابسته‌گان خود توزیع می‌کنند. طالبان در واکنش به این ادعا‌ها چیزی خاص نگفته‌ و فقط این ادعاها را نادرست خوانده‌اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *