خانه / جشنواره / معاون اقتصادی
علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز با رابرت ماردینی مدیر کل کمیته بین المللی صلیب سرخ و هیئت دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، پیرامون توسعه همکاری های میان کشورمان و صلیب سرخ در باره امداد رسانی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم سوریه و یمن ، بحث و تبادل نظر شد. مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، تاکید کرد ، شرایط سیاسی و امنیتی سوریه نسبت به گذشته بهبود یافته است ولی فشار تحریم ها و مشکلات اقتصادی همچنان مردم این کشور را رنج می دهد لذا باید سازمان های بین المللی بویژه صلیب سرخ در خصوص رفع تحریم ها، اجرایی شدن قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر بازسازی امور زیر بنایی سوریه، پیشگام بوده و تلاشهای خودرا افزایش،دهند . وی در خصوص اوضاع بغرنج انسانی مردم یمن افزود ، اکنون با توجه به برقراری آتش بس سراسری در این کشور ، شرایط برای رفع محاصره از مردم یمن ،امداد رسانی ، انتقال بیماران به خارج از کشور از طریق فرودگاه صنعا و مبادله زندانیان ، فراهم شده است و مناسب است صلیب سرخ و سازمانهای بین المللی در این راستا پیشگام باشند. در این دیدار ماردینی مدیرکل صلیب سخ جهانی نیز اظهار داشت: صلیب سرخ علیرغم تحریم ها علیه مردم یمن و سوریه ولی بر لزوم امدادرسانی، ارسال کمکهای بشر دوستانه و بازسازی امور زیر بنایی تاکید داشته و دارد و نباید این کمک های انسان دوستانه تحت تاثیر مسائل سیاسی، خدشه دار شود . وی با اشاره به حضور و خدمات رسانی دفتر صلیب سرخ در سوریه ، برای توسعه همکاری با کشورمان در قالب فرمت آستانه و بصورت دوجانبه برای کمک رسانی به مردم سوریه و یمن ، اظهار آمادگی کرد .

معاون اقتصادی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف با جدیت از سوی وزارت امور خارجه دنبال می شود، اظهار داشت، هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی کشورمان با ارمنستان که قرار است در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در شهر ایروان برگزار گردد، می تواند نقش بسزایی در پیشبرد روابط اقتصادی تهران و ایروان ایفا نماید.

دکترصفری با تاکید بر لزوم تلاش طرفین برای اجرای توافقات و تفاهمات این نشست، سهم ایران از بازار پنج میلیارد دلاری ارمنستان را ناچیز دانست و تاکید کرد ظرفیت های قابل توجهی در زمینه های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت، نیروگاهی، کشاورزی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در روابط وجود دارد که در صورت فعال سازی می تواند حجم مبادلات دو کشور را بنحو چشمگیری ارتقا دهد.

شایان ذکر است از طرف جمهوری اسلامی ایران وزیر نیرو و از طرف ارمنستان وزیر انرژی مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارد.

در این کمیسیون مقرر است تا در حوزه های مختلفی همچون تجارت و تهاتر، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل ، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری به بحث و تبادل پرداخته شود.

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور در تیر ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود.

همچنین

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی امروز با رابرت ماردینی مدیر کل کمیته بین المللی صلیب سرخ و هیئت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، پیرامون توسعه همکاری های میان کشورمان و صلیب سرخ در باره امداد رسانی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم سوریه و یمن ، بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، تاکید کرد ، شرایط سیاسی و امنیتی سوریه نسبت به گذشته بهبود یافته است ولی فشار تحریم ها و مشکلات اقتصادی همچنان مردم این کشور را رنج می دهد لذا باید سازمان های بین المللی بویژه صلیب سرخ در خصوص رفع تحریم ها، اجرایی شدن قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر بازسازی امور زیر بنایی سوریه، پیشگام بوده و تلاشهای خودرا افزایش،دهند .

وی در خصوص اوضاع بغرنج انسانی مردم یمن افزود ، اکنون با توجه به برقراری آتش بس سراسری در این کشور ، شرایط برای رفع محاصره از مردم یمن ،امداد رسانی ، انتقال بیماران به خارج از کشور از طریق فرودگاه صنعا و مبادله زندانیان ، فراهم شده است و مناسب است صلیب سرخ و سازمانهای بین المللی در این راستا پیشگام باشند.

در این دیدار ماردینی مدیرکل صلیب سخ جهانی نیز اظهار داشت: صلیب سرخ علیرغم تحریم ها علیه مردم یمن و سوریه ولی بر لزوم امدادرسانی، ارسال کمکهای بشر دوستانه و بازسازی امور زیر بنایی تاکید داشته و دارد و نباید این کمک های انسان دوستانه تحت تاثیر مسائل سیاسی، خدشه دار شود .

وی با اشاره به حضور و خدمات رسانی دفتر صلیب سرخ در سوریه ، برای توسعه همکاری با کشورمان در قالب فرمت آستانه و بصورت دوجانبه برای کمک رسانی به مردم سوریه و یمن ، اظهار آمادگی کرد .

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *