خانه / جشنواره / دو میلیون نفر حقوقهای نجومی میگیرند

دو میلیون نفر حقوقهای نجومی میگیرند

راستای شفافیت، تنویر افکار عمومی و پیگیری مطالبات مردم در رادیو گفت‌وگو با حضور کارشناسان، تحلیگران، مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری می‌شود. موضوع حقوق‌های نجومی از سال ۱۳۹۵ در کشور با جنجال انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران بیمه و روسای برخی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی رسانه‌ای و خبرساز شد و به رغم پیگیری‌ها، همچنان حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها پرداخت می‌شود. موضوعی که نه فقط نظام پرداخت حقوق ودستمزد در کشور را به چالش کشیده، بلکه با ایجاد شکاف عمیق به بی‌عدالتی درآمدی و همچنین نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور دامن زده است.

*بودجه ۱۲۵ هزار میلیاردی بدون حساب و کتاب

در همین راستا با حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کردیم.

شجاعی با اشاره به اینکه در قوانین دیده شده که بودجه دانشگاه‌ها باید بر اساس مصوبات هیات‌های امنای دانشگاه‌ها به مصرف برسد و از حسابرسی دیوان محسابات نیز معاف باشد، گفت: بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال جاری ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است؛ ۸۵ درصد از این بودجه سهم بهداشت و درمان است و عملاً ۱۵ درصد از این بودجه صرف آموزش پزشکی می شود.

وی ادامه داد: اگر این استدلال را بپذیریم که برای رشد علمی نیاز داریم دست مدیران علمی را در هزینه کرد بودجه باز بگذاریم، یک خطای فاحش رخ داده است به این صورت که ما برای هزینه‌کرد ۱۵ درصد از بودجه، دست دانشگاه‌های علوم پزشکی را در ۸۵ درصدی که مربوط به آموزش نیست و به بهداشت و درمان مرتبط است، باز گذاشته‌ایم.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبات هیئت های امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه مصرف می‌شود، بدون اینکه حسابرسی دیوان محاسبات در آنجا وجود داشته باشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *