خانه / جشنواره / عربستان می خواهد هشتم شول و تخریب بقیع فراموش شود
عربستان می خواهد هشتم شول و تخریب بقیع فراموش شود
عربستان می خواهد هشتم شول و تخریب بقیع فراموش شود

عربستان می خواهد هشتم شول و تخریب بقیع فراموش شود

سود ۷۰ میلیون تومانی از فروش فیش حج تمتع
سهمیه اعزام زائران ایرانی برای حج تمتع امسال تقریبا نصف شد. برخی از زائران باید سال‌ها در صف انتظار بمانند تا بتوانند حج واجب را به جا آورند. اما به جای آن می‌توانند فیش حج با اولویت اعزام بخرند. هر فیش ۵۸ تا ۷۵ میلیون تومان. این در حالی است که فروشندگان این فیش‌ها را سال‌ ۸۵ حدود یک میلیون تومان خریدند.

yektanet.com
به گزارش تجارت‌نیوز، کمتر از دو ماه تا برگزاری حج تمتع امسال مانده است. سهمیه ایران تقریبا نصف شد. متقاضیان زیاد است و سهمیه اعزام محدود. شرایطی که بازار خرید و فروش فیش حج را داغ کرده است. هر فیش برای فروشنده از ۵۷ تا ۷۵ میلیون تومان سود دارد.

۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۹ قرار بود برای مراسم حج تمتع اعزام شوند. اما با شیوع کرونا اعزام زائران متوقف شد. حالا بعد از دو سال عربستان اجازه انجام مراسم را داده اما سهمیه کشورها را هم ۴۵ درصد کاهش داد. سهم ایران حالا به ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است. سایر زائران باید در صف انتظار برای سال بعد بمانند.

چه کسانی از اعزام امسال جا می‌مانند؟
شرایط مراسم امسال برای زائران ایرانی کمی دشوار است. عربستان علاوه بر سهمیه زائران، شرط واکسیناسیون را هم دارد. بر این اساس کسانی که واکسن ایرانی دریافت کرده‌اند، امکان اعزام را ندارند.

ضمن اینکه افراد بالای ۶۵ سال هم امکان رفتن را ندارند. البته سازمان حج و زیارت گفته که به دنبال این است تا شرط سنی را تغییر دهد. مجموع این شرایط برخی را ترغیب به فروش فیش حج می‌کند. اگرچه سال‌ها در صف انتظار بودند تا برای حج تمتع اعزام شوند.

yektanet.com
سازمان حج و زیارت امسال زائر جدید قبول نمی‌کند. به عبارتی یعنی اگر کسی فیش حج هم بخرد برای سال بعد یا سال‌های آینده است. اما برخی از فروشنده‌های فیش حج مدعی هستند که فیش آنها اولویت اعزام دارد و همین امسال اعزام می‌شوند.

فروش فیش حج، ۷۵ میلیون تومان
به جز آن، فیش‌های قدیمی‌تر حج شانس اعزام بیشتری دارند. مثلا فیش سال ۸۴ یا ۸۵ باشد، امکان اعزام برای سال بعد وجود دارد. هر فیش از ۵۸ میلیون تومان تا ۷۵ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

این در حالی است که متقاضیان فیش حج را سال ۸۵ حدود یک میلیون تومان خریدند. به عبارتی از ۵۷ تا ۷۵ میلیون تومان برای فروشنده سود دارد.

یکی از فروشندگان فیش حج می‌گوید: «فیش حج واجب برای سال بعد داریم ۵۸ میلیون تومان. فیش ارزان‌تر هم داریم اما برای حدود پنج سال بعد، ۳۳ میلیون تومان است.»

یکی فروشنده دیگر می‌گوید: «فیش حج مادرم است. فیش سال ۸۵ است و اولویت اعزام دارد. ۷۵ میلیون تومان هم می‌فروشیم.» فروشنده دیگر فیش حج سال ۸۶ را ۴۵ میلیون تومان می‌فروشد. برخی هم ارزان‌تر می‌فروشند مثلا ۱۲ میلیون تومان. اما فیش حج برای سال‌های ۹۰ به بعد است. اما زائران باید چند سالی هم در صف بمانند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *