خانه / دارالقران / هشدار جدی حماس با تل آویو
هشدار جدی حماس با تل آویو/
هشدار جدی حماس با تل آویو/

هشدار جدی حماس با تل آویو

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛
هشدار جدی حماس با تل آویو/ تعرض مجدد صهیونیستها به مسجد الاقصی

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست بار دیگر به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند و با مقاومت نمازگزاران مواجه شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شهرک نشینان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با چراغ سبز «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم به مسجدالاقصی یورش بردند.

تعرض مجدد به مسجدالاقصی

شهرک نشینان صهیونیست با حمایت و پشتیبانی نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و علیه نمازگزاران فلسطینی دست به اقدامات تنش زا زدند.

این در حالی است که اعتکاف کنندگان مرد و زن فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی با سر دادن تکبیر و خواندن نماز تلاش می‌کنند از ورود شهرک نشینان بیشتر جلوگیری کنند.

شهرک نشینان صهیونیست با حمایت و پشتیبانی نظامیان صبح امروز به مسجد الاقصی یورش بردند. در این حملات چند نمازگزار فلسطینی زخمی و ده‌ها تن نیز بازداشت شدند.

بیانیه هیئت علمای فلسطین و واکنش جبهه مردمی

هیئت علمای فلسطین در واکنش به تعرض و یورش صبح امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی اعلام کرد: هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و یورش آنها به مسجد ابراهیمی، تعرض به کل امت اسلامی و بی اعتنایی به احساسات مسلمانان است. این امر مستلزم آن است که مسلمانان در حمایت از دین و مقدسات خود با فوریت و جدیت اقدام کنند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی تاکید کرد: مردم فلسطین مصممند تا برای حراست از هویت اسلامی و عربی مسجد الاقصی و قدس به مبارزه و جانفشانی ادامه دهند. اجازه نخواهیم داد مسجد الاقصی از نظر زمانی و مکانی تقسیم شود. تداوم این یورش‌ها موجب می‌شود تا جهنمی برای اشغالگران و شهرک نشینان رقم زده شود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در واکنش به تحولات امروز در مسجد الاقصی به ویژه یورش اشغالگران به این مکان مقدس، مقابله شدید و کامل با اشغالگران را خواستار شد و هشدار داد که یورش اشغالگران سبب انفجار خشم فلسطینیان و اعراب علیه آنان خواهد شد.

جدیدترین مواضع فوزی برهوم

سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تعرض و یورش صبح امروز نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: اقدامات شجاعانه و قهرمانانه اعتکاف کنندگان و همه ملت فلسطین در شهر اشغالی قدس نشان دهنده اراده محکم و عزم قوی و شکست ناپذیر و تسخیر ناپذیر آنها است.

«فوزی برهوم» که با خبرگزاری شهاب مصاحبه می‌کرد، افزود: قهرمانی‌های ملت فلسطین در قدس و حضور گسترده اعتکاف کنندگان زن و مرد در مسجد الاقصی و ثبات و اصرار آنها بر مقابله با رژیم صهیونیستی که از حمایت و پشتیبانی مستمر مقاومت برخوردار است، یک قدرت و توان واقعی میدانی را تشکیل می‌دهد که سپر محافظ برای مقدسات به شمار می‌رود و محاسبات دشمن را به هم ریخته و برنامه آن را به شکست کشانده است.

سخنگوی حماس در پایان گفت: به همه زنان و مردان اعتکاف کننده در صحن‌های مسجد الاقصی به خاطر استقامت و ثباتشان در مقابله با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست و ناکام گذاشته توطئه‌های آنها درود می‌فرستم.

صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی عقب نشینی کردند

پس از مقاومت و استقامت قهرمانانه اعتکاف کنندگان فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی از صحن‌های مسجد الاقصی عقب نشینی کردند ولی محدودیت‌های نظامی را در دروازه‌های آن اعمال کرده و جرأت یورش و تعرض به آن را ندارند.

صهیونیست ها از صحن های مسجد الاقصی عقب نشینی کردند

خبرنگار المیادین اعلام کرد از صبح امروز تا کنون حدود ۶۰۰ شهرک نشین صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و شمار این افراد در بعدازظهر احتمالاً افزایش می‌یابد.

این در حالی است که پایگاه خبری فلسطین پست، شمار شهرک نشینان صهیونیست متعرض به مسجد الاقصی را ۷۱۴ نفر اعلام کرد و به نقل از انجمن خدمات پزشکی «امل» افزود امدادگران ۲۵ مصدوم با گاز اشک آور، ۸ زخمی بر اثر اصابت گلوله و ۳ مصدوم بر اثر انفجار بمب‌های صوتی را در جریان درگیری‌ها در مسجد الاقصی مداوا کردند.

صهیونیست ها از صحن های مسجد الاقصی عقب نشینی کردند

به گفته منابع خبری فلسطینی پیش بینی می‌شود تا ساعتی دیگر یورش شمار بیشتری از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی از سر گرفته شود.

حماس درباره انفجار سراسری اوضاع در فلسطین اشغالی هشدار داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای به تعرض و یورش صبح امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: یورش چند گروه از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، اقدامی تنش زا و تحریک آمیز است که هشدار انفجار سراسری اوضاع را به صدا در می‌آورد و رژیم اشغالگر اسرائیل مسئول کامل عواقب آن است.

جنبش حماس تأکید کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و تحمیل سیاست اشغالگری در مسجد الاقصی با دستان اعتکاف کنندگان و نگهبانان این مسجد مبارک شکست خواهد خورد.

این جنبش ادامه داد: از امت‌های عربی و اسلامی درخواست می‌کنیم مسئولیت خود را در قبال حمایت از استقامت و پایداری ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن به عهده بگیرند.

حماس در پایان بیانیه خود بقای رژیم صهیونیستی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌المللی توصیف کرد که در بررسی مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور از جمله آزادسازی سرزمین و حق تعیین سرنوشت، رفتاری دوگانه دارد.

این موضع حماس در حالی اعلام می‌شود که به گفته منابع فلسطینی، نظامیان اشغالگر صهیونیستی پس از چند ساعت درهای مصلای القبلی در داخل مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران باز کردند.

استفان دوجاریک: وضعیت کنونی مقدسات قدس نباید تغییر کند

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تعرض صبح امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت: موضع ما در قبال اماکن مقدس در قدس این است که وضعیت کنونی بدون تغییر و آنگونه که هست باقی بماند.

دوجاریک همچنین خواستار خودداری از دست زدن به هر نوع اقدام تحریک کننده و تنش زا در قدس اشغالی شد.

شهرک نشینان صهیونیست با چراغ سبز و حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند. نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را در داخل مصلای «القبلی» در مسجد الاقصی محاصره و به سوی آنها تیراندازی کردند. در نتیجه این اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیست تا کنون چند فلسطینی زخمی شده‌اند.

به گفته منابع خبری، نمازگزاران فلسطینی از ۳ ساعت پیش مقابل نظامیان اشغالگر اسرائیلی در مجاورت مصلای القبلی در داخل مسجد الاقصی در حال اقامه نماز الضحی (چاشتینگاه) هستند تا مانع از تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به این مکان مقدس شوند.

داوود شهاب: حضور اعتکاف کنندگان مسجد الاقصی را از یهودی سازی مصون می‌سازد

داوود شهاب مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت: امروز و همه روزهای دیگر، امیدواری ما به حضور ملت فلسطین است.

وی افزود: امروز حضور گسترده اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی از تقسیم زمانی و مکانی این مکان مبارک و مقدس جلوگیری کرد و همین حضور آن را از خطر یهودی سازی مصون می‌دارد.

شهاب تأکید کرد: این حضور گسترده اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی مورد حمایت مقاومت است و با سلاح و شمشمیر از غلاف کشیده شده آن مقاومت محافظت می‌شود.

حازم قاسم: وحشت و سردرگمی صهیونیست‌ها نشانه شکست آنها است

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در واکنش به یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: مقابله اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی با یورش صهیونیست‌ها یک اقدام قهرمانانه و بزرگ است که برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن را به شکست می‌کشاند.

وی ادامه داد: وحشت و سردرگمی نهادهای صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی اسرائیلی گواه شکست آنها در نبرد اراده با مردم ما و مقاومت آنهاست.

گفتنی است شهرک نشینان صهیونیست با چراغ سبز و حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند. نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را در داخل مصلای «القبلی» در مسجد الاقصی محاصره و به سوی آنها تیراندازی کردند. در نتیجه این اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیست چند فلسطینی زخمی شدند.

یورش به مسجدالاقصی

شهرک نشینان صهیونیست با چراغ سبز و حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند. نظامیان صهیونیست فلسطینی‌ها را در داخل مصلای «القبلی» در مسجد الاقصی محاصره و به سوی آنها تیراندازی کردند. در نتیجه این اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیست چند فلسطینی زخمی شدند.

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند

زمینه سازی برای یورش به مسجدالاقصی

پایگاه خبری «القسطل» گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به منظور فراهم کردن زمینه برای یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به فلسطینی‌هایی که در داخل مسجد حضور داشتند حمله کردند اما فلسطینی‌ها رو در روی نظامیان صهیونیست ایستاده و برای دفاع از مسجد الاقصی تا پای جان سوگند خوردند.

شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند

گفتنی است ساعات اولیه صبح امروز نظامیان صهیونیست مانع ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی شده بودند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب پس از ۱۲ روز ممنوعیت ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی با تعرض آنها به این مکان مقدس در ۷۴ امین سالروز اشغال فلسطین موافقت کرد.

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در واکنش به یورش صبح امروز نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست گفت: شهرک نشینان صهیونیست نتوانستند نقشه‌های خود را در مسجد الاقصی اجرا کنند و ترس و وحشت آنها و نظامیان اشغالگر آشکار است.

شهرک نشینان صهیونیست در اجرای نقشه های خود شکست خوردند

مواضع شیخ عمر الکسوانی

شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی هم در واکنش به این تحولات گفت: تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی هرگز نمی‌تواند وضعیت حاکم بر این مسجد مبارک را تغییر دهد.

وی افزود: از صبح امروز پنج شنبه تا کنون پنج مجموعه از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده‌اند. ما از همه ملت فلسطین می‌خواهیم برای دفاع از مسجد الاقصی به سوی آن عزیمت کنند زیرا فقط اعتکاف در داخل مسجد و نگهبانی از آن می‌تواند طرح‌ها و توطئه‌های رژیم اشغالگر را خنثی کند.

شیخ الکسوانی تصریح کرد: آنچه در مسجد الاقصی جریان دارد، تبادل نقش بین شهرک نشینان صهیونیست افراطی و رژیم اشغالگر است.

شهرک نشینان صهیونیست در اجرای نقشه های خود شکست خوردند

این اظهارات در حالی است که نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان در داخل مصلای قبلی گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کرده و گروهی از اعتکاف کنندگان را با باتوم مورد حمله قرار دادند. نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی را نمی‌دهند و درهای مسجد را به روی آنان بسته‌اند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند نظامیان اشغالگر صهیونیست دروازه مصلای «القبلی» در داخل مسجد الاقصی را شکستند و آماده حمله نمازگزاران فلسطینی شدند. ده‌ها نمازگزار و اعتکاف کننده در داخل این مصلی حضور دارند. ده‌ها نیروی گارد رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس مقابل درهای مسجد الاقصی برای جلوگیری از ورود فلسطینیان به این مسجد مستقر هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *