خانه / Ahmad Mahini / آغاز نشست علنی مجلس شورای اسلامی

آغاز نشست علنی مجلس شورای اسلامی

نشست علنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست دکتر قالیباف آغاز شد.
گراف آغاز جلسه علنی مجلس
به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۹ و ۹ دقیقه و با حضور ۲۱۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

[۴/۲۹،‏ ۹:۲۲ قبل‌ازظهر] امیرحسین یزدان پناه: *سلام و طاعات قبول*

*پیام تسلیت دکتر قالیباف در پی درگذشت آیت الله سید محمود ترابی دامغانی*

🔹🔹🔹

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

درگذشت عالم وارسته و مجاهد پرهیزگار ابو الشهید آیت‌الله حاج سید محمود ترابی دامغانی، موسس مدرسه علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) قم، عضو شورای حوزه‌های علمیه ‌استان سمنان و امام‌جمعه پیشین دامغان موجب تاسف و تاثر گردید.
این روحانی با تقوا و وارسته از پیشگامان دوران نهضت اسلامی و یار صدیق امام و رهبری بودند که در سراسر عمر خویش مخلصانه به فراگیری و تبلیغ علوم الهی، تربیت طلاب ، اعتلای شعائر اهل‌بیت علیهم السلام، خدمت به مردم شریف استان سمنان و انجام امورخیریه و عام‌المنفعه اهتمام داشتند.

خاطرات رزمندگان‌ دوران دفاع مقدس از حضور این عالم پارسا و استاد اخلاق در جبهه‌ها و نصایح سودمند و سخنان پرشور ایشان در محورهای عملیاتی فراموش ناشدنی می‌باشد و فرزند گرامی‌شان رزمنده شهید سید محمدعلی ‌ترابی را نیز در همین دوران تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

اینجانب با تسلیت فقدان این روحانی جلیل‌القدر به حوزه‌های محترم علمیه و روحانیت معزز، مردم شریف استان سمنان و بویژه شهرستان دامغان، ارادتمندان و بیت مکرم، برای ایشان که اینک در جوار فرزند شهیدش آرام گرفته رحمت واسعه و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال خواستارم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی
[۴/۲۹،‏ ۱۱:۲۶ بعدازظهر] امیرحسین یزدان پناه: سلام و شب بخیر

*پیام تسلیت رییس مجلس در پی درگذشت استاد نادر طالب زاده*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد و انقلابی، مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع مقدس استاد حاج نادر طالب زاده موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

آن مجاهد نستوه عرصه هنر که از همراهان و همکاران سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی بود، سراسر عمر خود را وقف خدمت مخلصانه و بی‌منت به انقلاب اسلامی کرد و حقیقتا از چهره‌های درخشان عرصۀ جهاد تبیین و الگویی جاودان برای تمامی هنرمندان جبهۀ مقاومت و مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی به شمار می‌آمد؛ آن مرحوم در مسئولیت‌های گوناگون از جمله دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار، تهیه و تولید مستند و تولیدات هنری متعدد روشنگر و انقلابی و تدریس و پژوهش فرهنگی و رسانه‌ای باقیات صالحات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. مرحوم طالب‌زاده با هنر خود، صدای مظلومان عالم بود و دغدغۀ یاری‌رسانی به مظلومان و مستضعفان عالم لحظه‌ای از خاطر شریف او دور نماند.

اینجانب این ضایعه را محضر ملت شریف ایران، مجاهدان جبهۀ هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی، دوست‌داران، شاگردان و خانوادۀ آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی
[۴/۳۰،‏ ۱:۳۰ بعدازظهر] امیرحسین یزدان پناه: *بیانیه ۲۳۳ نماینده مجلس: وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه طراحان و مجریان تخریب قوه مقننه را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند*


بیانیه ۲۳۳ نماینده مجلس که امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد: بار دیگر رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی حمایت کردند و بار مسئولیت تک تک نمایندگان را سنگین تر از پیش نمودند.

مجلس یازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی توصیف شده و مسئولیت امیدآفرینی از جانب معظم له بر دوش آن نهاده شد، در طول دو سال گذشته بیش از پیش بینی ها مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده و هر روز به بهانه ای مورد حمله قرار گرفته است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین رو، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران به ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنیت کشور از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داریم که طراحان و مجریان این پروژه های تخریب را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
[۴/۳۰،‏ ۱:۳۱ بعدازظهر] امیرحسین یزدان پناه: باسمه تعالی
بار دیگر رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی حمایت کردند و بار مسئولیت تک تک نمایندگان را سنگین تر از پیش نمودند.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مراتب سپاسگذاری و تشکر خود از حمایت های رهبری معظم انقلاب، وظیفه خود را برای حل مشکلات مردم و امیدآفرینی بیشتر از هر زمانی حس می کنیم و خود را متعهد می دانیم که از این سرمایه گرانقدر در جهت حل مسائل مردم استفاده کنیم.
مجلس یازدهم که از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی توصیف شده و مسئولیت امیدآفرینی از جانب معظم له بر دوش آن نهاده شد، در طول دو سال گذشته بیش از پیش بینی ها مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده و هر روز به بهانه ای مورد حمله قرار گرفته است.
خادمان ملت سعی کردند در طول دو سال گذشته کارهای مهمی به انجام برسانند که تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قانون جهش تولید مسکن، قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار از مهم ترین اقدامات آن به شمار می رود.
نمایندگان مردم تلاش نمودند تا سرمایه اجتماعی نظام را بیشتر و موجب امیدآفرینی مردم شوند و در جهت حل مشکلات مردم شبانه روز فعالیت کنند اما از هر سو با تخریب های ناجوانمردانه ای مواجه شدند که هدفی جز کم شدن اعتماد ملت به نظام ندارند.
در این دو سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی یک طرح یا قانون و در تازه ترین آنها نیز به صورت هدفمند تخریب ریاست محترم مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات، کلیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول ۴۰ سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی سابقه بوده باشد.
گویی حمایت رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش شبانه روزی نمایندگان موجب شده که دشمن خارجی و غرب زدگان و متحجران داخلی تمام همت خود را بر تخریب این مجلس بگذارند تا کم کاری دولت و مجلس گذشته از جانب مردم فراموش شود و مانع امیدواری مردم گردد.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین رو، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران به ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنیت کشور از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داریم که طراحان و مجریان این پروژه های تخریب را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
بار دیگر از حمایت های رهبر معظم انقلاب تشکر و آن را فرصتی بزرگ برای خدمت به مردم عزیز کشور می دانیم.
و من الله التوفیق
پایان پیام

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی درباره طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشورادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداریگزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تغییر ساعت رسمی کشور (اعاده شده از شورای نگهبان)گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استفساریه ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران (اعاده شده از شورای نگهبان)گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان)گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصیگزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها گزارش کمیسیون انرژی در مورد عدم توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک با کشورهای عراق

و عربستان سعودی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

با دست خالی اسرائیل را نابود می کنیم

ایرنا صدای بایدن را به گوش مسئولین می رساند. و مانع بایکوت خبری آنها می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *