خانه / جشنواره / ششمین نشست

ششمین نشست

به گزارش نادر زالی زاده خبرنگار ماهین نیوز

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام برگزاری ششمین نشست کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کنندگان گاز در اوایل اسفندماه در دوحه قطر افزود این نشست در مقطع زمانی حساسی از وضعیت بازار جهانی انرژی و گاز طبیعی برگزار خواهد شد.

وی افزود افزایش شدید قیمت انرژی، نیازهای اقتصاد جهانی در تلاش برای خروج از بحرانهای ناشی از کرونا در کنار ملاحظات زیست محیطیِ مدنظر جامعه جهانی پازل پیچیده ای را پدید آورده است و به نظر می رسد گازطبیعی به عنوان یک انرژی تمیز می تواند نقش مهمی در بازیابی اقتصاد جهانی در دوران پس از کرونا ایفا نماید.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز مالک بیش از ۷۰ درصد ذخایر گازی دنیا هستند و لذا می توانند در تضمین امنیت عرضه گاز طبیعی برای کشورهای مصرف پیش قدم شوند.

هیات کشورمان در این نشست علاوه بر موضوعات مربوط به همکاری کشورهای عضو در مناسبات گازی جهانی، موضوعاتی همچون همکاری در اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری انرژی درکشورهای عضو با هدف افزایش ظرفیتهای صادراتی و نیز توجه به ملاحظات زیست محیطی دنبال خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *