خانه / تمدن پژوهی / تجهیزات به جا مانده

تجهیزات به جا مانده

سناتوران امریکایی: پنتاگون درباره تجهیزات به جا مانده در افغانستان گزارش دهد

شفقنا افغانستان- اندی بار و ۲۷ عضو جمهوری‌خواه مجلس نماینده‌گان امریکا از وزارت دفاع این کشور خواسته است که تا گزارش تجهیزات نظامی را که از پول مالیه‌دهنده‌گان این کشور تهیه و به دست طالبان افتاده‌اند، نشر کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این نماینده‌گان در نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع امریکا از به تعویق افتادن نشر این گزارش انتقاد کرده‌اند.

این گزارش باید دو هفته پیش به مجلس نماینده‌گان امریکا ارائه می‌شد.

در این نامه از پنتاگون خواسته شده است که گزارش خود را درباره تجهیزات و اموالی را که در افغانستان تحت کنترل طالبان باقی مانده و یا تخریب شده است، ارائه کند.

پیش از این مجلس نماینده‌گان امریکا در قطع‌نامه‌ای وزارت دفاع را موظف کرده بود که در ظرف ۹۰ روز و در ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۱ گزارش خود را در مورد تجهیزات امریکایی باقی‌مانده در افغانستان پیش‌کش کند.

با این حال، ۲۸ عضو مجلس نماینده‌گان در نامه خود به پنتاگون نوشته‌اند: «با بیش‌ترین نگرانی حتا پس از یک بازه زمانی سه ماهه برای تهیه اطلاعات مورد نیاز، وزارت دفاع هنوز گزارش دقیقی از تجهیزات ایالات متحده در افغانستان تحت کنترل طالبان؛ جایی که گروه‌های تروریستی در حال بازسازی هستند، به کانگرس ارائه نکرده است».

این اعضا تأکید کرده‌اند که فقدان این اطلاعات مانع می‌شود که مجلس نماینده‌گان به طور دقیق و موثر بر ده‌ها میلیارد دالر تجهیزات سرمایه‌گذاری شده در افغانستان در ظرف ۲۰ سال گذشته نظارت و آسیب‌پذیری‌های امنیت ملی را شناسایی کند.

اندی بار که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا است، از منتقدان سرسخت خروج امریکا و سقوط دولت افغانستان به شمار می‌رود.

این عضو مجلس نماینده‌گان پیش‌تر هشدار داده بود که پایگاه هوایی بگرام توسط امریکا به طالبان واگذار نشود. او هم‌چنان پس از خروج امریکا از افغانستان خواستار استعفای تیم امنیت ملی جو بایدن شده بود.

اعضای مجلس نماینده‌گان امریکا از وزارت دفاع خواسته‌اند که در این مورد به صورت دقیق شفاف‌سازی کند.

پس از خروج امریکا از افغانستان و سقوط دولت محمداشرف غنی، رییس جمهور فراری، طالبان که به سرعت ولایت‌ها را سقوط داده بودند، قدرت را به دست گرفتند. بخشی از تجهیزاتی را که امریکا به ارتش کشور در ۲۰ سال گذشته کمک کرده بود، به دست طالبان افتاده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *