خانه / غزنه تا غزه / احیای وقف در حوزه ازدواج

احیای وقف در حوزه ازدواج

در نشست با اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج مطرح شد:

تاکید متقی فر بر احیای وقف در حوزه ازدواج / محمدی نیک: هدف گذاری ما تهیه ۱۰ هزار جهیزیه در سال آینده است

تاکید متقی فر بر احیای وقف در حوزه ازدواج / محمدی نیک: هدف گذاری ما تهیه 10 هزار جهیزیه در سال آینده است

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان به احیا کردن موضوع وقف در حوزه ازدواج تاکید کرد و افزود: وقف باعث می شود که کار خیر دائمی باشد و اگر موقوفه ها را در حوزه ازدواج احیا کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جونان، حجت الاسلام مهدی متقی فر در نشست با اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج که صبح امروز در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از خدمات خیرین ازدواج به جوانان و خانواده ها، بر فعال شدن مجامع استانی در همه استان های کشور تاکید کرد و گفت: باید به سویی حرکت کنیم که خیریه ها در امر ازدواج پایدار شوند تا بتوانیم برنامه ریزی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.
وی به احیا کردن موضوع وقف در حوزه ازدواج تاکید کرد و افزود: وقف باعث می شود که کار خیر دائمی باشد و اگر موقوفه ها را در حوزه ازدواج احیا کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.
حجت الاسلام متقی فر با بیان این که در قدیم واقفین برای همه نیاز های مردم فکر و چاره داشتند، اظهار داشت: متاسفانه موقوفه های فرهنگی در کشور بسیار کم شده و باید این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اهمیت مجمع ملی خیرین ازدواج برای ترویج ازدواج و تحکیم خانواده، اظهار داشت: همه جانبه بودن امر ازدواج و خانواده مورد تاکید است. خیرین گاهی برای کمک به اشتغال خانواده و رفع نیازهای معیشتی کارهای خیری انجام می دهند که نه تنها به ترویج ازدواج کمک می کند بلکه موجب تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق نیز می شود.
مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بر رفع موانع تشکیل مجامع استانی خیرین ازدواج و مجوز های مورد نیاز آنها تاکید کرد و افزود: تسهیل مجوز خیریه های ازدواج و دیگر مشکلات مجامع نیاز به فعال بودن و پیگیری مجمع ملی خیرین ازدواج دارد که امیدواریم با همکاری های متقابل با دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان این اتفاق هر چه سریعتر رقم بخورد.
وی بر اهمیت هفته ازدواج به منظور ترویج این امر در بین جوانان اشاره کرد و افزود: مجمع ملی و مجامع استانی طرح و ایده های خود را ارائه کنند تا به تناسب آن ها حمایت ها صورت بگیرد.
متقی فر به شبکه خیرین ازدواج در یزد اشاره کرد و افزود: این موضوع که همه خیرین ازدواج از یک کانال مشخص اقدامات و فعالیت های خود را انجام می دهند اتفاق خوبی است و یزد می تواند پایلوت مناسبی برای این موضوع باشد تا در دیگر استان ها نیز این امر صورت بگیرد.
وی همچنین بر موضوع تهیه مسکن موقت برای زوجین در اول زندگی مشترک تاکید کرد و گفت: از تمرکز مجمع ملی خیرین بر این موضوع خرسندیم. موضوع مسکن از مشکلات عمده زوجین در آغاز زندگی مشترک است و در این راه هر کاری که لازم است انجام و تا در قالب یک طرح آن را در شورای عالی جوانان مطرح و پیگیری کنیم.
وی به موضوع تهیه ده هزار جهیزیه برای زوجین جوان توسط خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با همکاری صدا و سیما برنامه های فرهنگی و تبلیغی در حوزه ازدواج را از شب عید امسال و در ماه مبارک رمضان آغاز کنیم که ماحصل آن در هفته ازدواج باشد و در این برنامه ها به مردم گزارش می دهیم که خیرین چه کمک های خوبی به حوزه ازدواج و تهیه ده هزار جهیزیه داشتند این موضوع یک حرکت ملی است و قطعا اتفاق خوبی خواهد افتاد.
در این مجمع محمدی نیک رئیس مجمع ملی خیرین ازدواج نیز به ارایه برنامه های پیشنهادی این مجمع پرداخت و گفت: یکی از این برنامه های پیشنهادی تهیه ۱۰ مسکن در هر استان برای اسکان موقت زوجین از سوی مجع خیرین ازدواج است که در این راه که در راستای نهضت ملی مسکن خواهد بود قطعا دستگاه های مربوطه باید وارد میدان شوند.
وی ادامه داد: در حوزه ازدواج و تهیه جهیزیه نیز اسفند ماه امسال ازدواج ۱۱۴ زوج را خواهیم داشت و هدف گذاری ما در حوزه تهیه جهیزیه برای سال آینده تهیه ۱۰ هزار جهیزیه ( هر جهیزیه به ارزش ۳۰ میلیون توامن ) خواهد بود که استارت آن از اسفند ماه با ازدواج این ۱۱۴ زوج زده خواهد شد. تهیه ماشین عروس، ارایه خدمات آرایشگاه مردانه و زنانه و دیگر ملزومات عقد و عروسی نیز از دیگر خدمات خیرین ازدواج خواهد بود.
محمدی نیک به مشارکت جدی تر صنایع تولیدی با مجمع خیری ازدواج تاکید کرد و افزود: اگر در حوزه تهیه جهیزیه بخواهیم موفق تر عمل کنیم حتما نیازمند مشارکت و همراهی صنایع تولیدی هستیم بنابراین باید به تفاهم نامه ای با وزارت صمت در این راستا داشته باشیم.
همچنین در این مجمع دیگر اعضای مجمع ملی خیرین ازدواج به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *