خانه / جشنواره / آمریکایی از عراق خارج شوند

آمریکایی از عراق خارج شوند

در حضور میلیونی سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی مطرح شد؛

خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق؛ خون بهای شهید سلیمانی

مقامات محور مقاومت عراق در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی به آمریکایی‌ها درباره خون بهای جنایت خود هشدار دادند.

خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق؛ خون بهای شهید سلیمانیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری العهد؛ «هادی العامری»، رئیس جنبش الفتح عراق، امروز (شنبه) در سخنرانی خود در تجمع گسترده در بغداد در آستانه دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهد او ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی، به جنایتکاران آمریکایی هشدار داد که بهای خون این دو شهید را خواهند پرداخت.

العامری در سخنرانی خود خطاب به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هشدار داد: «بهای این خون خروج نیرو‌های اشغالگر از عراق خواهد بود و ما تنها خروج کامل آن‌ها از کشور را می‌پذیریم و از این هدف خود کوتاه نمی‌آییم.»

او در ادامه با تاکید بر ادامه راه این دو شهید، افزود: «شهید سلیمانی و المهندس برای آزادسازی عراق از دست داعش تمام تلاش خود را کردند. مصمم به ادامه راه آن‌ها هستیم و به خون دو شهید پاک وفادار خواهیم ماند. جمعیت ما قوی، عزیز و پیروز باقی خواهند ماند و ما صرف نظر از فداکاری ها، هرگز با قاتلان سازش نخواهیم کرد. ما در مسیر عزت سازش و نرمش نمی‌کنیم.»

الفیاض: همه نیرو‌های خارجی از جمله آمریکایی از عراق خارج شوند
فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در این تجمع بر لزوم خروج همه نیروهای خارجی به خصوص آمریکایی ها از عراق تأکید کرد و گفت که دولت عراق وظیفه دارد که عقب نشینی نیروهای خارجی را به اجرا در آورد.خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق؛ خون بهای شهید سلیمانی
الفیاض گفت: «امروز روز وفاداری به شهدایمان،فرماندهان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی؛ مهمان ترور شده ما و شهید ابو مهدی المهندس است که فرمانده ای دوست داشتنی بود . آنان در جنایت پلید در فرودگاه بغداد کشته شدند. این جنایت در حق حاکمیت عراق و ملت این کشور و در حق بسیج مردمی بود. ما با فرماندهان پیروزی پیمان می بندیم که در این مسیر حرکت کنیم و در دفاع از مقدسات پرچم مبارزه را به دوش بکشیم.»

او در ادامه به اشاره به اهمیت مراجع تقلید، افزود: «در اینجا باید از روی حق شناسی و با کمال افتخار از وجدان بیدار امت و مرجعیت عالی دینی که حامی این کشور در سختی هاست یاد کنیم. ما به مرجعیت کاملا افتخار می کنیم و به آن متعهد هستیم به خصوص به حضرت آیت الله العظمی سیستانی که جرقه های جهاد و مبارزه برای آزادسازی این کشور را زد. ملت عراق که بسیج مردمی برآمده از همین ملت است، ملت ریشه داری است که به کرامت و حاکمیتش افتخار می کند و در این مسیر جانفشانهای زیادی کرده و شهدای زیادی تقدیم کرده است»

الفیاض همچنین به خروج نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت: «عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق یک موضع منفعلانه و احساسی نیست بلکه تضمینی است تا عراق هم عزیز و هم مقتدر. نیروهای بسیج مردمی باید متحد باشند و به سمت تحقق اصول بزرگ پیش بروند که برای آن شهیدان مان, جان داده اند. همه نیروهای خارجی و آمریکایی همچنانکه درباره آن توافق شده است عقب نشینی کنند. ما از اینجا از دولت عراق می خواهیم به وظیفه اش در اجرای عقب نشینی عمل کند و عراق را از نیروهای خارجی خالی کند. این قضیه برای ساختن آینده و انسجام بین ملت عراق مهم است زیرا هرگونه مداخله خارجی و حضور خارجی در عراق برای همزیستی مفید نخواهد.»

قیس الخزعلی: نام شهیدان سلیمانی و المهندس جاودانه باقی خواهد ماند
قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب أهل الحق عراق، همچنین در سخنرانی خود در این تجمع خطاب به شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: «همان طوری که عراقی‌ها را دوست داشتی عراقی‌های شریف نیز شما را دوست دارند.»

خروج کامل نظامیان آمریکا از عراق؛ خون بهای شهید سلیمانی

او در ادامه از ایران اسلامی و شهر کرمان و حاج قاسم تشکر و تقدیر کرد و با اشاره به این که نام شهید ابو مهدی المهندس جاودانه خواهد ماند گفت: «شهیدان سلیمانی و المهندس مقاومت را پایه گذاری کردند و به یاری و برکت آن‌ها بر داعش پیروز شدیم. خون فرماندهان شهید موجب شد تا در برابر هزینه‌های کشورهای خلیجی(فارس) مقاومت کند و مقابل آمریکایی‌ها سر خم نمی‌کند.»

وی همچنین الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) را برکت شهیدان سلیمانی و المهندس دانست و افزود: ما امت مردان مردان هستیم نه مردان مرد نما.

الخزعلی در ادامه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «اشغالگران آمریکایی شما باید به طور جدی این را بپذیرید که مردم عراق نمی‌توانند اشغالگری را بپذیرند. درس‌هایی که قهرمانان مقاومت در عراق به شما میدهند، پیامی برای اخراج شما از عراق است. آمریکایی‌ها باید پیغام‌های مقاومت را متوجه می‌شد ولی گویا تا کنون این پیغام‌ها را نفهمیده است.اگر به دروس دیگری نیاز دارید، فرزندان مقاومت برای آن آماده هستند.»

خالد الملا، رییس جمعیت علمای مسلمین عراق در همایش «پاسخ میلیونی» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد گفت: شهیدان سلیمانی و المهندس از خاک و ناموس دفاع کردند و عراقی‌ها با فتوای مرجعیت و خون شهدا بر داعش پیروز شدند. اتفاقی که دشمنان را خشمگین کرد حضور فرماندهان در خط مقدم جنگ با داعش بود. جای شهیدان سلیمانی و المهندس توسط فرماندهان الحشدالشعبی خالی نخواهد ماند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *