خانه / غزنه تا غزه / ساماندهی امور جوانان

ساماندهی امور جوانان

دکتر یامین پور در ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد:

ازدواج و جوانی جمعیت از مسائل راهبردی نظام و کشور هستند / تقویت ماهیت ستادی ساماندهی جوانان در استان ها با جدیت دنبال می شود

ازدواج و جوانی جمعیت از مسائل راهبردی نظام و کشور هستند / تقویت ماهیت ستادی ساماندهی جوانان در استان ها با جدیت دنبال می شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مساله ازدواج و جوانی جمعیت به عنوان مسائل راهبردی نظام و مسائل اولیه کشور هستند که مقام معظم رهبری نیز به هر بهانه ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان یزد، دکتر وحید یامین پور در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد که با حضور مسئولان استانی در محل استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی در راستای ساماندهی امور جوانان گفت: تصمیم جدی بر تقویت ماهیت ستادی ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان ها داریم که به عنوان ارکان ستاد ملی ساماندهی و شورای عالی جوانان است.

وی افزود: اگرچه مسائل جوانان همچون ازدواج، مسکن، اشتغال و آسیب های اجتماعی در سطح کشور شباهت زیادی به هم دارند اما هر استان ویژگی های خاص خود را دارد و باید توجه ویژه و خاصی به آنها شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم دوره جدید این ستاد با نظم و تعهد و جدیت در تصویب مصوبات کارآمد و موثر شکل گیرد.

یامین پور بیان کرد: این درست است که مسائل اقتصادی و معیشتی ارتباط مستقیم و غیر قابل انکاری در کاهش، سخت شدن و بالارفتن سن ازدواج شده است ولی علی رغم این موضوعات و تاکید بر آن، بررسی ها نشان می دهد که همچنان نگرش جوانان و خانواده ها و مسائل فرهنگی نقش بسیار پررنگی در این موضوع دارد و بالا رفتن سن ازدواج قطعا نگرشی است که جوانان نسبت به تشکیل خانواده داشته اند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نگرش جوانان نسبت به خانواده افزود: متاسفانه سن ازدواج در دهه اخیر همواره صعودی بوده و نزدیک به مرز ۳۰ سال برای مردان رسیده و نرخ رشد طلاق نیز همواره صعودی بوده که از هر ۳ ازدواج یک طلاق داریم و نسبت ازدواج به طلاق به ۳۰ درصد رسیده است ولی علی رغم این مشکلات همچنان نگرش جوانان و خانواده ها و مسائل فرهنگی نقش پررنگی در این آمارها دارد.

یامین پور گفت: ما حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در سن ازدواج داریم و سالیانه حدود ۶۰۰ هزار ازدواج داریم و این بدین معنی است که در ده سال آینده با تجرد قطعی حجم زیادی از جوانان مواجه خواهیم.

وی افزود: زوجین در دوره های مختلف نیاز به مشاوره دارند تا مهارت زندگی کردن را بیاموزند و فراگیری کنند که این امر نیاز به مشارکت عمومی و سازمان های مردم نهاد و بخش دانشگاهی و بخش های مختلف دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دو گلایه پرتکرار جوانان شامل سربازی اجباری و سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بوده است که این ها سدی در برابر ازدواج ساده و بهنگام جوانان بوده است.

وی گفت: مساله ازدواج و جوانی جمعیت به عنوان مسائل راهبردی نظام و مسائل اولیه کشور هستند که مقام معظم رهبری نیز به هر بهانه ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن می پردازند.

معاون وزیر ادامه داد: بحث تسهیل گری در امر ازدواج از جمله مسائلی است که در سطح کشور به آن توجه ویژه ای داریم و سعی داریم از طرق مختلف در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: در سال گذشته ۳۴ درصد از زوجین متقاضی وام ازدواج موفق به دریافت آن نشدند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است در حالی که دارایی بانک ها ده برابر عددی است که موظفند به عنوان تسهیلات بپردازند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات در زمینه وام ازدواج گفت: در سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ آذرماه حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به ۷۴۰ هزار نفر اعطا شده است که امیدواریم بتوانیم بهترین عملکرد را به اجرا برسانیم.

دکتر یامین پور گفت: در بخش تسهیل گری در امر ازدواج و جوانان برنامه ریزی صندوق اندوخته جوانان را با همکاری وزارت اقتصاد دارایی و وزارت ورزش و جوانان داشته ایم.

وی افزود: امیدواریم طرح منش در استان یزد نیز اجرایی شود زیرا در حال حاضر این طرح در ۱۳ استان اجرا می شود و بالغ بر ۲۲ هزار نفر در کشور در این طرح در حوزه ایده پردازی و فعالیت های استارتاپی فعالیت دارند که از آنها حمایت می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های کشوری در زمینه جوانان گفت: اجرای طرح ملی اکسپو جوانان از پیشنهادات دیگر ما است که فناوری های نوین، صنایع فرهنگی، استارتاپ ها، فضاهای هنری و کنش های اجتماعی در آن مورد توجه قرار می گیرد که امیدواریم استان یزد نیز در این زمینه مشارکت خوبی داشته باشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Milisi global melawan Israel Milisi internasional dan kelompok pendukung Gaza yang sedang dibentuk mengumumkan akan segera berpartisipasi dalam karnaval delapan miliar bersama anggotanya. Mereka telah menyaksikan masa-masa pertempuran untuk menghancurkan Israel dengan tangan kosong

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *