خانه / تمدن پژوهی / روز همبستگی با مردم فلسطین

روز همبستگی با مردم فلسطین

گرامی‌داشت از روز همبستگی با مردم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

شفقنا افغانستان- دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین تاکید کرد که گسترش شهرکسازی غیرقانونی اسرائیل به راهکار دو دولتی آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از رسانه‌های خارجی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم گرامیداشت ۲۹ نوامبر روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: نقض حقوق فلسطینی‌ها و گسترش شهرکسازی غیرقانونی اسرائیل به راهکار دو دولتی آسیب می‌رساند.

عبدالله شدید رئیس هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این مراسم با بیان این که علی رغم قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، صرف وقت فراوان و مذاکرات طولانی، راهکاری برای اختلاف اسرائیل و فلسطین پیدا نشده است، گفت که مردم فلسطین بدون دولت مانده و در چرخه فقر گیر افتادند.

شدید با تاکید بر ادامه حمایت از مردم فلسطین و حقوق آن‌ها، جامعه جهانی را به پشتیبانی از راهکار دو دولتی دعوت کرد.

ریاض منصور سفیر دائمی فلسطین سازمان ملل متحد خطاب به جامعه جهانی گفت: آیا جهان یک آپارتاید جدید را خواهد پذیرفت. مردم فلسطین آینده‌ای با دیوارها، محاصره‌ها، تبعیض نژادی، فشار، نفرت و استعمار را نخواهد پذیرفت.

مالالا یوسف‌زی، دارنده جایزه صلح از پاکستان نیز با ارسال پیام تصویری اعمال قدرت نامتوازن از سوی اسرائیل بر روی فلسطین را غیر قابل انکار دانست و گفت: آواره شدن، دستگیری، هدف‌گیری نمازگزاران فلسطینی جنایت علیه بشریت است و جامعه بین‌المللی باید از حقوق مردم فلسطین دفاع کند.

آگنس کالامارد گزارش گر عفو بین‌المللی نیز با ارسال پیام تصویری گفت که مردم فلسطین از نسل‌های گذشته با بحران انسانی مواجه هستند. او هم خواستار دفاع جامعه بین‌المللی از حقوق مردم فلسطین شد.

گروهی از یهودیان ارتدکس نیز با تجمع در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک با دست داشتن پرچم‌های فلسطین با مردم این کشور اعلام همبستگی کردند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

داش باشیا منافق

🔹وقتی سرلشکر مهدی باکری فرمانده نام‌آور لشکر عاشورا به پشت تریبون رسید، قبل از هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *