خانه / جشنواره / احیای اجتماعی پساکرونا

احیای اجتماعی پساکرونا

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور :دنیای پساکرونا با دنیای قبل کرونا متفاوت است‌.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت:کمیته احیاء اجتماعی پساکرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا قراراست، تشکیل شود.
دکترحاتمی گفت: ضرورت تشکیل کمیته اجتماعی از روز اول شروع کرونا لازم بود.
این کمیته با هدف احیا و بازسازی مشکلات روانشناختی و اجتماعی دوران پساکرونا هم چون تجدید روابط اجتماعی، تعاملات بین فردی راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و روانی کرونا در دوران پساکرونا متجلی خواهد شد. بنابراین از دوران آغاز شیوع این بیماری تشکیل یک کمیته اجتماعی به منظور بررسی تاثیرات متعدد این پاندمی احساس میشد.
به گفته وی، هر نوع شرایط پرفشار واکنش‌های روانشناختی به دنبال داشته و آثار و نتایج این واکنش‌ می تواند در دوران پساکرونا متجلی و جامعه را با موجی از مشکلات و اختلالات روانی نیز مواجه سازد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: این پاندمی سبک زندگی جامعه را متحول کرد، امروز اگر پایان همه‌گیری این بیماری باشد؛ تاثیرات همه‌جانبه این بحران تا سالها ادامه دارد.نتایج این بحران و ترس روانی جامعه از این بیماری می تواند ۲۰ سال با مردم ماندگار باشد.

دانشیار دانشگاه خوارزمی همچنین با اشاره به همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه اضافه کرد: امروز دنیا در حال ورود به جهان پساکرونا است، در این جهان، همه ارتباطات، خلقیات، روش زندگی، تغییر کرده و بر این اساس تشکیل کمیته احیاء اجتماعی پساکرونا برای احیاء روابط اجتماعی و… متناسب با دوران جدید ضرورت می یابد.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر دیدارهای مردمی مسئولان هم اظهار داشت: بحران کرونا طی دو سال اخیر تمامی دیدارها را لغو و اجازه دید و بازدیدها را گرفته بود. بنابراین دیدار مسئولان با مردم طی سفرهای استانی و… سبب گفت وگو با شهروندان، بازگو کردن مسائل و مشکلات مردمی و… شده و این امر از منظر روانشناختی تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت، اما هدایت این دستاورد را نیز باید حائز اهمیت دانست.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *