خانه / غزنه تا غزه / مجلس به یوسف نوری بعنوان وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد

مجلس به یوسف نوری بعنوان وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد

حاجی زاده قرائت کرد
گزارش کمیسیون آموزش درباره برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/کمیسیون صلاحیت نوری را تایید کرد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد که حاکی از موافقت این کمیسیون با نوری است.
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رضا حاجی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص صلاحیت و برنامه های یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد که حاکی از موافقت این کمیسیون با وی است.

گزارش کمیسیون آموزش مجلس بدین شرح است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به ‌پیوست گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای یوسف نوری وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می‌شود.

علیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه های کشور از نظر تعداد ادارات و حجم بالای نیروی انسانی و همچنین حساس ترین وزارتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه ای با حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

در ادوار مختلف آموزش و پرورش تلاش های وافری از طرف دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و فرهنگیان عزیز صورت گرفته که ضمن قدردانی از تمام این تلاش ها، باید اذعان نمود که نظام آموزش و پرورش کشور با توجه به گستردگی و پیچیدگی بسیار زیاد حوزه تعلیم و تربیت و چالش های روبروی آن، نیاز به تحول دارد.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است و در واقع ریل گذاری لازم برای ارتقاء آموزش و پرورش فراهم گردیده است. نیاز امروز جامعه، عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن، با در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و با تجربه و توانمند است. لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور، موقعیت فعلی آموزش و پرورش را درک نموده و با سرعت و دقت به ارائه برنامه های اجرایی و عملی بپردازد و با شناسایی موانع، در جهت رفع آنها گام بردارد.

با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دقت و وسواس خاص، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت مهم آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می گردد.

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

۱- با توجه به نامه شماره ۱۵۰۴۵۴/۸۰۰ مورخ ۲/۹/۱۴۰۰ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به استعلام این کمیسیون، صحت مدرک دوره کاردانی ضمن خدمت ایشان در رشته امور تربیتی و همچنین دوره کارشناسی ناپیوسته ضمن خدمت ایشان در رشته برنامه ریزی امور تربیتی از دانشگاه فرهنگیان بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مورد تأیید قرار گرفت.

۲- با توجه به نامه شماره۲۱۲۹۹۳ مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۰، صحت مدرک کارشناسی ارشد ایشان با ارزش استخدامی و در رشته مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین با عنایت به نامه شماره ۲۱۷۷۱۹ مورخ ۳/۹/۱۴۰۰ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان ادامه تحصیل نامبرده در مقاطع بالاتر با توجه به مصوبه ۴۳۲ مورخ ۳/۹/۱۳۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی بلامانع بوده است. همچنین صحت مدرک دکتری ایشان در رشته مدیریت گردشگری کودک از پردیس شماره دو دانشگاه علامه طباطبایی مورد تأیید قرار گرفت.

۳- با توجه به استعلامات انجام شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج مستضعفین و ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدت حضور ایشان در جبهه های دفاع مقدس ۵۵ ماه و ۱۷ روز و درصد جانبازی ایشان نیز پنج درصد می باشد.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

۱-  کیفیت بخشی فعالیتهای آموش و پرورش و تلاش در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

۲- بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان

۳- ارتقاء معیشت، منزلت و کرامت معلمان

۴- اجرای دقیق رتبه بندی معلمان

۵- ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ظرف یکسال

۶- تمرکز زدایی، مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان

۷- توجه به منابع مالی و اقتصاد آموزش و پرورش

۸- اصلاح رویه های موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان

۹- تعامل سازنده و مستمر با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

بخش سوم: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از نظر شاخص های تناسب، واقع گرایی، صراحت، شفافیت، انسجام، جامعیت و زمان بندی مطلوب ارزیابی می شود ولی از جهت شاخص های سنجش پذیری و آینده نگری در وضعیت متوسط می باشد.

بخش چهارم: انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی

بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی «آموزش و پرورش» با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۶۱ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر «منطبق» و ۳۳ درصد موارد نیز «همسو» است. در برنامه وزیر پیشنهادی به ۶ درصد از احکام نیز اشاره‌ای نشده است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه‌ها با اسناد بالادستی گزارش نشد.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

جناب آقای یوسف نوری از میان جامعه بزرگ معلمان کشور بوده و سابقه فعالیت در مدارس دولتی و ستاد وزارتخانه را داشته است و در مقاطعی مدرس مراکز تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) نیز بوده اند. با توجه به سابقه مدیرکلی ایشان در وزارت آموزش و پروش به خصوص مدیرکل برنامه و بودجه و همچنین بخش های مختلف، بنابراین از تجربه مفیدی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند.

ایشنان به بسیاری از چالش های آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و کم توجهی به وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی معلمان آشنا بوده و با توجه به شناخت و تجربه خوبی که دارند و مشکلات آموزش و پرورش را می شناسند و از نزدیک لمس نموده اند، ایده های تحولی در حوزه تعلیم و تربیت ارائه نمودند.

نتیجه گیری و نظر نهایی کمیسیون

با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق برنامه ها و دیدگاههای ایشان، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری من حیث المجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء موافقت نمود./

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *