خانه / تمدن پژوهی / ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج و روغن و دارو و واکسن تکذیب شد

ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج و روغن و دارو و واکسن تکذیب شد

تکذیب ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج

معاون وزیر نفت ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج را تکذیب کرد.

آقای محسن خجسته مهر در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: گشایش‌های خوبی در زمینه صادرات نفت و میعانات نفتی ایجاد شده و این صادرات طبق قوانین بازار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تهاتر نفت با کالا‌هایی نظیر برنج صحت ندارد افزود: ما هیچ محدودیتی در وصول وجوه حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: صادرات و فروش نفت براساس قواعدی در جهان انجام می‌شود و صادرات نفت ما نیز مستثنی از قواعد بازار نیست.

وی درباره احتمال وجود منابع هیدروکربوری در خزر هم گفت: در خزر ساختاری به نام چالوس داریم که باید مراحل اکتشافی آن تکمیل شود و پس از تعیین دقیق ذخایر آن می‌توان آن را در آمار‌های رسمی منابع هیدروکربوری کشور به حساب آورد.

خجسته‌مهر افزود: شعار ایران در ارتباط با همسایگان، تعامل سازنده بجای رقابت بازدارنده است و سهم منابع نفت و گاز در خزر در چارچوب رژیم حقوقی موجود است.

وی گفت: ممکن است بحث‌های کارشناسی درباره ساختار چالوس مطرح شده باشد، اما هیچ‌گونه مذاکره مشخصی درباره این ساختار صورت نگرفته و مقدار ذخایر آن هم هنوز رسما اعلام نشده است.

محسن خجسته‌مهر درباره آخرین خبر‌ها از مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی گفت: مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی در حال انجام است که پس از حصول به توافق نهایی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ایرلند در اوج

ایرلند یعنی سرزمین ایران البته خودشان گیل می گویند یعنی گیلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *