خانه / تمدن پژوهی / نباید مجال به گروسی بدهیم

نباید مجال به گروسی بدهیم

🔴 نباید این مجال را به گروسی دهیم تا با مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار داشته باشد/ نباید از صدور قطعنامه جدید واهمه داشته باشیم

👤 #سیدمحمود_نبویان، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

🔹 (با اشاره به سفر گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران) در وهله اول گروسی فقط باید با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ملاقات کند و نیازی نیست که با مقاماتی چون رئیس‌جمهور دیدار کند و ما نباید این مجال را به وی دهیم تا با مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار داشته باشد.

🔸️ متأسفانه در دولت سابق این‌گونه نبود و شخص روحانی و برخی دیگر از دولتمردان ظرفیت بالایی را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پدید آوردند تا آژانس بیشتر از ماهیتش جلوه کند. ما نباید دیگر چنین امتیاز ویژه‌ای را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قائل شویم.

✅ از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق قانون فقط حق دارد در چارچوب توافق پادمان با مسئولان ما مذاکره کند.

🔹 مطابق با NPT، هر کشور هسته‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق می‌کند که پادمان را رعایت کند/ متأسفانه برجام باعث شد که ما پروتکل الحاقی را هم بپذیریم که مطابق با آن نظارت‌ها باید در هر مکان و هر زمانی انجام شود و حتی مناطق نظامی و دانشگاهی ما هم باید تحت نظارت قرار گیرد. البته این مسئله قبل از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران بود

🔸️ از آنجایی که کشورهای غربی به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم نباید نظارت‌های فراپادمانی را بپذیریم.

✅ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال اعمال فشار بر ایران جهت اجرای تعهدات برجامی است اما از غربی‌ها نمی‌خواهد که تعهدات خود را عملیاتی کنند. از سوی دیگر ایران را تهدید می‌کنند که اگر فلان کار را انجام ندهید، پرونده ایران را به شورای امنیت می‌فرستند.

🔹️ مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران نباید واهمه‌ای داشته باشند که نکند پرونده ایران به شورای امنیت برود و قطعنامه‌های تحریمی بازگردد. الان همه تحریم‌ها پابرجاست و فشارهای حداکثری کشورهای غربی علیه ایران ادامه دارد و آنان دیگر بیشتر از این نمی‌توانند کاری انجام دهند.

💢 ما باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کنیم که اگر آنان قرار است مسیر سیاسی را طی کنند و برخلاف قوانین رفتار کنند، ایران باید یکسری گام‌های هسته‌ای را به صورت جدی‌تر بردارد.

#بین_الملل
➖➖➖➖➖➖➖
📡 بهترین تحلیل‌های روز را در کانالهای مطالبه گری آرمانها در واتساپ و جهاد تبیین در ایتا بخوانید.👇
https://chat.whatsapp.com/Dm6tU4ACEmKLG39BanGWvM

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت افطاری بیمه دی

به گزارش ماهین نیوز وبه نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ در این ضیافت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *