خانه / تمدن پژوهی / عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس

عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات استشهادی در قدس اشغالی

تهران-ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس اشغالی را که منجر به کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن سه صهیونیست دیگر شد، تبریک گفته و اعلام کردند که این عملیات «واکنش طبیعی» به جنایت‌ها و تجاوزان رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین است.

به گزارش روز یکشنه ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای مسئولیت عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس اشغالی را برعهده گرفت و اعلام کرد که مجری عملیات امروز «فادی ابوشخیدم» از رهبران حماس بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است: این عملیات‌ها در پاسخ به ادامه هتاکی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و تلاش شهرک‌نشینان برای یهودی‌سازی آن ادامه خواهد داشت.

حماس تأکید کرد که عملیات استشهادی قدس اشغالی، پیامی صریح و روشن به دشمن صهیونیستی بود و ضربه‌ای کاری به این رژیم وارد کرد.

حماس افزود: ما تأیید می کنیم که گزینه مقاومت همه جانبه در همه اشکال آن، به ویژه مقاومت مسلحانه، گزینه ای است که بتواند دشمن را مهار کند و تجاوزات او را متوقف کند.

جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین هم در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات استشهادی امروز در قس اشغالی اعلام کرد که عملیات قدس پاسخی طبیعی به تشدید تجاوزات و جنایات شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی و ادامه سیاست تخریب خانه‌ها و کوچاندن فلسطینیان به ویژه در قدس اشغالی بوده است.

جنبش «مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه خود این عملیات را تبریک گفت و نوشت: زنده باد مجری این عملیات قهرمانانه و تمامی کسانی که در برابر جنایات و زورگویی‌های دشمن صهیونیستی می‌ایستند. ما خواستار تشدید مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی در سرتاسر فلسطین هستیم.

جنبش مقاومت «الاحرار» فلسطین نیز در بیانیه‎ ای اعلام کرد که افزایش عملیات قهرمانانه در بیت المقدس و کرانه باختری موید سرزندگی مقاومت و پایبندی مردم ما به آن است.

الاحرار با بیان اینکه مقاومت گزینه راهبردی مردم فلسطین برای دستیابی به اهدافشان است، افزود: این عملیات به عنوان پیامی به انگلیس جنایتکار و تشکیلات خودگردان فلسطین است که به دنبال عقب نشینی سلاح‌های مقاومت در جنین هستند.

صهیونیست‌ها چه گفتند

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات استشهادی امروز در قدس تاکید کرد که این دومین عملیات در این شهر طی روزهای اخیر است.

بنت گفت که به نیروهای ارتش و پلیس دستور داده برای مقابله با عملیات‌های مشابه به حالت آماده‌باش درآیند.

وی اظهار داشت که در این عملیات یک اسرائیلی کشته شده و ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این عملیات مدعی شد: ما توانستیم عملیاتی به مراتب خطرناک‌تر را خنثی کنیم.

خودداری رژیم صهیونیستی از افشای هویت صهیونیست کشته شده

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجازه افشای هویت صهیونیست کشته شده در عملیات استشهادی امروز در قدس داده نشده است. این صهیونیست ۳۰ ساله بوده است.

به گزارش این شبکه، ۴ صهیونیست مجروح در این عملیات هم عبارتند از: خاخام «زئیوی کتزنلبوگن» که در بیمارستان هداسا عین کارم بستری شده است و خاخام «اهارون یهودا» (۴۶ ساله) که در بیمارستان شعاری تصیدق بستری است و وضعیت وخیمی دارد و دو نیروی پلیس رژیم صهیونیستی که جراحت آن‌ها متوسط اعلام شده است.

جزئیات عملیات استشهادی امروز در قدس اشغالی

شبکه عبری زبان «کان» جزئیات عملیات استشهادی امروز در قدس اشغالی را منتشر و اعلام کرد که مجری این عملیات از بخش قدیمی قدس حرکت کرده و در نزدیکی باب السلسله به سمت یک شهرک‌نشین تیراندازی کرد ـ این صهیونیست بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید ـ سپس در یکی از کوچه‌ها پنهان شده و بعدا مجددا به صحنه بازگشت تا از کشته شدن این شهرک‌نشین مطمئن شود.

این فلسطینی سپس به راه خود ادامه داد و به سمت یک شهرک‌نشین دیگر تیراندازی و او را هم به شدت مجروح کرد و پس از آن با شماری از نیروهای گارد مرزی درگیر شده و ۲ نفر از آن‌ها را هم زخمی کرد و در نهایت به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *