خانه / تمدن پژوهی / اعضای شورای علمای شیعه افغانستان

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان

نماینده ویژه ایران با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کرد

شفقنا افغانستان- حسن کاظمی قُمی؛ نماینده ویژه رییس جمهوری ایران در کابل با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، شورای علمای شیعه افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان امروز با استاد محمد اکبری معاون شورا و اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار و درباره موضوعات فرهنگی، امور مهاجرین و همکاری‌‌‌‌‌‌‎های ایران با مردم افغانستان، گفتگو کرد.»

این دیدار روز چهارشنبه (۲۶ عقرب) انجام شده است.

قُمی در حالی با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار می‌کند که پیش از این، شماری از مقام‎های ایرانی از وضعیت شیعیان افغانستان پس از تسلط طالبان بر کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

اخیرا حملات تروریستی از آدرس داعش علیه شیعیان افغانستان افزایش یافته است.

در آخرین مورد دیروز حوالی ساعت سه بعد از ظهر در ساحه نقاش منطقه شیعه نشین دشت برچی از مربوطات ناحیه سیزدهم شهر کابل یک موتر شهری نوع تونس را هدف قرار داد.

به گفته سعید خوستی؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان، در این انفجار یک‌ تن کشته و شش تن دیگر به‌شمول سه زن زخمی شده‌اند.

شبکه الجزیره اما تلفات انفجار نخست را چهار کشته و دو زخمی گزارش داده‌است.

در همین حال، دیبرا لاینز؛ نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که شاخه خراسان داعش تقریبا در تمام ولایات حضور دارد و به طور فزاینده‌ای فعال است.

خانم لاینز بیان کرد که داعش که زمانی محدود به چند ولایت و کابل بود اکنون به نظر می‌رسد که تقریباً در تمام ولایات حضور دارد و به طور فزاینده‌ای فعال است.

او افزود که تعداد حملات داعش از سال گذشته تا امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌است.

لاینز گفت که داعش به هدف قرار دادن جوامع شیعه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ایرلند در اوج

ایرلند یعنی سرزمین ایران البته خودشان گیل می گویند یعنی گیلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *