خانه / تمدن پژوهی / درخواست کمک ارمنستان از روسیه که برای معادن اورانیوم مستقر هستند

درخواست کمک ارمنستان از روسیه که برای معادن اورانیوم مستقر هستند

آغاز درگیریهای شدید بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان از آغاز درگیریهای شدید در بخش شرقی نقطه تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان و کشته شدن حداقل ده سرباز خبر داد .

درگیری بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستانبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از ایروان؛ اوضاع در بخش شرقی نقطه تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان متشنج است.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر افزود: نیرو‌های جمهوری آذربایجان در این نقطه حملاتی علیه مواضع نیرو‌های ارمنی با استفاده از توپخانه، ماشین‌های زرهی و تجهیزات نظامی ترتیب داده اند.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: در پی دفاع نیرو‌های ارمنی از مواضع خود نیرو‌های دشمن متحمل خسارات نظامی شدند.
جمهوری آذربایحان نیز اعلام کرده که نیرو‌های ارمنی حملات توپخانه‌ای علیه نیروهایش ترتیب داده اند.
به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیرو‌های ارمنی در منطقه کلبجار و لاچین حملاتی علیه نیروهاییش ترتیب داده اند که عده‌ای از آنان به اسارت درآمده اند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: نیرو‌های مسلح ارمنستان از شب گذشته در محور‌های مختلف مواضع جمهوری آذربایجان را زیر آتش گرفته اند.
پایگاه خبری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: آتش نیرو‌های مسلح ارمنستان با پاسخ متقابل نیرو‌های جمهوری آذربایجان مواجه شد.
از ساعت ۱۶:۱۵ دیروز تا ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز نیرو‌های مسلح ارمنستان چندین روستای منطقه “باسارکچر” و “چمبرک” با استفاده از سلاح‌های مختلف مواضع ارتش آذربایجان را در مناطق “کلبجر”، “گده بی” و “تاووز” زیر آتش گرفته اند.
یگان‌های ارتش این کشور به منظور جلوگیری از تشدید فعالیت‌های رزمی طرف مقابل پاسخ متقابل داده اند و در حال حاضر شرایط عملیاتی تحت نظارت ارتش جمهوری آذربایجان است.
تنش‌های مرزی دو کشور در چند روز گذشته بیشتر شده است.
محاصره ۴۱ کیلومتر مریع از اراضی ارمنستان
جمهوری آذربایجان چهل و یک کیلومتر مریع از اراضی ارمنستان را در محاصره خود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از ایروان، ادوارد آقاجانیان رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان با اعلام این مطلب افزود: این اراضی در ۱۱ منطقه ارمنستان قرار دارند.
وی با اشاره به عضویت ارمنستان در سازمان پیمان امنیت جمعی از دولت ارمنستان خواست تا به منظور اعزام هیاتی از این سازمان به نقطه تماس نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان اقدامات لازم را اتخاذ کند.
ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان اعضای دائم این سازمان هستند.
وزارت دفاع ارمنستان با اشاره به این که اوضاع در منطقه مرزی شرق ارمنستان متشنج است، افزود:نبرد بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این منطقه ادامه دارد.
درخواست کمک ارمنستان از روسیه 
ارمنستان به منظور حل و فصل اوضاع متشنج در نقطه تماس نیروهای خود با نیروهای جمهوری آذربایجان از روسیه کمک می طلبد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از ایروان، آرمن گریگوریان رئیس شورای امنیت ملی ارمنستان در مصاحبه با شبکه یک این کشور با اعلام این مطلب افزود: جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان حمله کرده و بر اساس قرارداد موجود بین ارمنستان و روسیه مبنی بر کمک متقابل به یکدیگر در زمان حمله خارجی، ما از روسیه می خواهیم که به وظیفه خود در این ارتباط عمل کند.
رئیس شورای امنیت ملی ارمنستان افزود: در صورتی که اختلافات موجود بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق مذاکره حل نشود، ارمنستان به منظور سروسامان دادن به اوضاع موجود در مرزهایش با جمهوری آذربایجان از روسیه کمک نظامی خواهد خواست.
وی با اشاره به این که اوضاع در منطقه مرزی شرق ارمنستان متشنج است، افزود: نبرد بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این منطقه ادامه دارد.
کشته شدن ده نفر از نیروهای ارمنستان
در نتیجه درگیری بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ده نفر از نیروهای ارمنستان کشته شده اند.
خبرگزاری آرم تایمز ارمنستان با اعلام این خبر افزود: ۴ نفر دیگر از نیروهای ارمنستان زخمی شده اند.
این خبرگزاری اعلام کرد که در نتیجه درگیری های امروز، ارمنستان دو مواضع نظامی خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش ۱۵ نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان طی این نبردها کشته شده اند.

ادامه درگیری بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستانزخمی شدن دو نظامی جمهوری آذربایجان بر اثر تیراندازی نظامیان ارمنستان
در نتیجه ادامه تنش‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو نظامی آذری زخمی و تعدادی از نظامیان ارمنستان بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: در نتیجه اقدام تخریبی ارمنستان در مرز دو کشور، دو نظامی جمهوری آذربایجان زخمی شدند و تعدادی از نظامیان ارمنی به اسارت درآمدند.
امروز در حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی نظامیان ارمنستان در مناطق مرزی “کلبجر” و “لاچین” با هدف اشغال برخی از بلندی‌های مرزی مواضع جمهوری آذربایجان حمله کردند. یگان‌های ارمنی ضمن تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات نظامی از مواضع “باسارکچر” و “قره کیلسه” به پست‌های رزمی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق “کلبجر” و “لاچین” حمله کرده و با استفاده از سلاح‌های مختلف مواضع مرزی جمهوری آذربایجان را زیر آتش گرفته و خساراتی به پست‌های ارتش جمهوری آذربایجان وارد کرده اند.
بر اساس اطلاعات اولیه در نتیجه این حمله دو نظامی زخمی شدند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد: اقدامات گسترده آتش باری ارمنستان در مناطق مرزی علیه جمهوری آذربایجان ادامه دارد و نیرو‌های ارمنستان باهدف افزایش تنش‌ها در محور لاچین، از آتش توپخانه و خمپاره انداز‌ها استفاده می‌کنند که یگان‌های نظامی این کشور اقدام متقابل را آغاز کرده اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *