خانه / دارالقران / گردشگری سلامت

گردشگری سلامت

به گزارش حسنی ا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اعلام اینکه جایگاه ایران در بحث گردشگری سلامت رتبه ۴۶ جهانی است، گفت: خدمات بهداشتی به دنبال کیفیت، صرفه و دسترسی هستند و کشورهایی که این سه اصل را برآورده کنند، مقصد گردشگری سلامت می‌شوند.

فرید نجفی روز دوشنبه در آیین گشایش کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار داشت: پنج کشور اول در این حوزه بر اساس آخرین رتبه‌بندی‌ها شامل کانادا، سنگاپور، ژاپن، اسپانیا و انگلیس هستند که در میان آنها هیچ کشور اسلامی وجود ندارد. البته گردشگری مرزها را درمی‌نوردد.

وی ادامه داد: به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معتقدم حمایت از استارتاپ‌ها و استفاده از زیرساخت‌های موجود در نظام سلامت برای توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها که به این حیطه وارد می‌شوند باید مورد حمایت قرار گیرند. شروع حمایت‌ها هم می‌تواند از وزارت بهداشت باشد که حجم بزرگی از داده‌های حوزه سلامت کشور را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، این کنگره با کسب تجارب حاصله در سال‌های گذشته و تعاملات اجرایی موثر با بخش‌های خصوصی و تشکل‌های فعال حوزه گردشگری سلامت سایر کشورها علاوه بر توسعه شبکه ارتباطی فعالان سلامت جهان اسلام به صورت ویژه مورد بهره برداری بخش‌های خصوصی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

نجفی در ادامه گفت: یکی از حوزه‌های حمایتی علاوه بر معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دیگر گرنتینگ بادی‌ها (حمایت کننده مالی) یی است که در کشور فعال هستند مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که باید همه در کنار هم جمع شوند و در یک راستا حرکت کنند.

وی حمایت از کسب و کارهای فعال در عرصه گردشگری سلامت را بهترین راهکار برای گفتگوی بین فرهنگ‌ها دانست و گفت: امروزه که دنیا را انحصارطلبی‌ها و جنگ‌طلبی‌ها فراگرفته است چه بهتر که با استفاده از گردشگری فرهنگ غالب دنیا را به سمت صلح و دوستی تبدیل هدایت کنیم.

پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما با هدف معرفی ظرفیت‌های سلامت و گردشگری سلامت کشورهای اسلامی برپا شده است مهدی حسنی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *