خانه / جشنواره / شبکه جمع آوری آب های سطحی

شبکه جمع آوری آب های سطحی

با وجود بیشترین میزان بارش در شمیران

جریان آب در انهار و مسیل های شمال تهران روان بود

شبکه جمع آوری آب های سطحی در معابر شهری شمال تهران با توجه به بالاترین میزان بارش های اخیر ، با اتخاذ تمهیدات اجرایی، روان بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به بارش نزولات آسمانی در چند روز اخیر و گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر  بالاترین میزان بارش استان تهران در شمیران، با اتخاذ تمهیدات اجرایی نسبت به لایروبی مسیل ها و انهار در طول سال،  شبکه جمع آوری آب های سطحی در معابر شهری شمال تهران روان بود و آبگرفتگی ناشی از عدم لایروبی و عمرانی وجود نداشت.

این مقام مسئول موقعیت جغرافیایی منطقه و شیب و زاویه معابر، قرار گرفتن درختان در انهار و میزان بارش و عدم کشش نهرها به دلیل سرعت جریان آب را  عمده ترین دلایل خروج آب از انهار دانست و گفت: با توجه به میزان بارش باران و نزولات آسمانی، نیروهای انسانی به صورت آماده باش شیفت بندی و در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمات رسانی بودند.

خدامی افزود: این نیروها با استقرار در نقاط حساس، آبگیر و پر تردد شمال تهران نسبت به پایش مستمر معابر، گشت زنی، کنترل موارد آبگرفتگی و هدایت آب های سطحی به کانال ها و انهار اقدام می کردند.

دو پارکینگ طبقاتی شمال تهران ساماندهی می شوند

دو پارکینگ شهید همت و شهید باهنر با هدف ارتقاء سطح ایمنی و اجرای ضوابط آتش نشانی مورد ساماندهی و بهسازی قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجید افشاری معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق افزود: دو پارکینگ بزرگ شهید همت و باهنر که در نقاط پر تردد شمال تهران قرار دارند با اعلام سازمان آتش نشانی از نظر وضعیت ایمنی مورد بررسی قرار گرفتند و رفع نواقص، اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی و رعایت الزامات HSE در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار گرفت.

افشاری تصریح کرد: طراحی پروژه با در نظر گرفتن نواقص اعلامی از سوی آتش نشانی در شرف انجام است که پس از تهیه طرح نهایی و تامین اعتبار عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

 معاون شهردار منطقه یک گفت: رعایت و ارتقاء ضوابط ایمنی و آتش نشانی از جمله پله های فرار، سیستم اعلام و اطفای حریق، روشنایی، تهویه مطبوع، خروج اضطراری، رعایت الزامات) HSE  سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست) و … از جمله اقدامات اجرایی در این دو پارکینگ بوده تا ضریب ایمنی آن ارتقاء یابد.

گفتنی است دو پارکینگ شهید باهنر و شهید همت، متعلق به شهرداری منطقه یک است که با ظرفیت بیش از ۷۰۰ خودرو در خیابان شهید باهنر و ضلع جنوب میدان تجریش با هدف فضاسازی مناسب برای پارک خودروها در شمال تهران احداث و در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *