خانه / تمدن پژوهی / تعمیق روابط با باکو

تعمیق روابط با باکو

 امیر عبداللهیان: مصمم به توسعه و تعمیق روابط با باکو هستیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، آزادی دو راننده ایرانی را اقدامی سازنده برای رفع سوء تفاهمات ارزیابی کرد و گفت: تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

‎به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی دو راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید کرده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کرد که می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوء تفاهمات فراهم کند.

امیر عبداللهیان همچنین گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

وی در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید کرده و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

‌‎وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی خاطرنشان کرد که تهران مصمم به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه با باکو است.

‌‎جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوء تفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذی‌ربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوء تفاهمات خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و خواستار فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  شد.

‌‎ در پایان این تماس، دو طرف در خصوص ادامه رایزنی‌ها توافق کردند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

داش باشیا منافق

🔹وقتی سرلشکر مهدی باکری فرمانده نام‌آور لشکر عاشورا به پشت تریبون رسید، قبل از هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *