خانه / جشنواره / با رفتن مرکل مسجد رمشاید در آلمان باز شد

با رفتن مرکل مسجد رمشاید در آلمان باز شد

مسجد رمشاید در آلمان به روی نمازگزاران باز شد

مسجد رمشاید در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان وابسته به اتحادیه ترک‌-اسلامی برای امور دینی درهای خود را به روی نمازگزاران گشود.

۲۳.۱۰.۲۰۲۱
مسجد رمشاید در آلمان به روی نمازگزاران باز شد

کلن/ خبرگزاری آناتولی

آیین افتتاح مسجد رمشاید در ایالت نوردراین-وستفالن در آلمان وابسته به اتحادیه ترک‌-اسلامی برای امور دینی (DITIB) با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، برگزار شد.

کاظم ترکمن، رئیس اتحادیه ترک‌-اسلامی برای امور دینی در این مراسم اظهار داشت: مسلمانان بیش از نیم قرن است که به هر جایی از آسیا تا اروپا گام گذاشته‌اند، پیش از خانه مسجد بنا کرده‌اند.

ساخت این مسجد که در محوطه‌ای به مساحت دو هزار متر مربع احداث شده، فوریه ۲۰۱۴ آغاز شد.

مسجد رمشاید میزبان ۵۰۰ نمازگزار خواهد بود و از امکانات پارکینگ برای ۵۰ خودرو، کلاس‌های مدرن و سالن کنفرانس برخوردار است.

بورکهارد ماست وایز، شهردار ایالت نوردراین-وستفالن نیز در این مراسم تاکید کرد: سال‌هاست که با جامعه اتحادیه ترک‌-اسلامی برای امور دینی آشنا هستیم و روابط بسیار خوبی داریم.

وی افزود: نوردراین-وستفالن به لحاظ برخورداری از تنوع شهر فوق ‌‌العاده‌ای است. مطمئن هستم که این عبادتگاه محل تلاقی افراد با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در شهر ما خواهد بود.

خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *