خانه / جشنواره / یک میلیون واحد مسکونی با آب و برق و گاز در اختیار افغانی ها است

یک میلیون واحد مسکونی با آب و برق و گاز در اختیار افغانی ها است

معاون شهردار تهران: تهران از حضور اتباع مهاجر افغانستان اشباع شده است

شفقناافغانستان – معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت که این شهر از حضور اتباع مهاجر افغانستان اشباع شده است و باید جلوی ورود حجم جدید از مهاجران به پایتخت گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، امین توکلی زاده؛ معاون فرهنگی و اجتماعی روز چهارشنبه (۲۸ میزان) به خبرگزاری ایرنا گفته است که دستگاه‌های مسئول موظف هستند که ابتدا جلوی مهاجرت اتباع افغانستان به ایران را به هر نحو ممکن بگیرند و افرادی را که مهاجرت کرده‌اند، برگردانند و از مرزها رد کنند، زیرا تهران وضعیت مناسبی در این زمینه ندارد.

توکلی زاده افزوده است: «با وجود وضعیت نامناسب مهاجرت به تهران، ما همچنان تاکید داریم که باید شان انسانی اتباع  افغانستان که به ایران مهاجرت کرده اند نیز به خوبی رعایت شود.»

این مقام ایرانی در ادامه گفته که سازمان‌های بین المللی در حوزه مهاجرت و مدیریت آن، بودجه مشخصی دارند و باید بخشی از این بودجه برای ساماندهی مهاجران به ایران اختصاص یابد.

وی اضافه کرده‌است: «زمانی که کشوری دچار جنگ یا آشفتگی می شود، همه نهادهای بین المللی وظیفه دارند که بخشی از بودجه خود را در اختیار همسایگان آن کشور قرار دهند تا مهاجران را مدیریت کنند.»

موج مهاجرت از کشور با سقوط دولت و افزایش بیکاری و بدترشدن وضعیت اقتصادی آغاز شد.

روزانه هزاران نفر در تلاش برای فرار از کشور از مرز نیمروز خود را به شکل قاچاق به خاک ایران می‌رسانند؛ اما ایران آن‌ها را دوباره بازمی‌گرداند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *