خانه / جشنواره / جمهو ری اسلامی افغانستان

جمهو ری اسلامی افغانستان

مستندسازی – گروه حفاظت ایکوم ایران

اعلان موجودیت «شورای عالی مقاومت ملی افغانستان»

شفقناافغانستان – «شورای عالی مقاومت ملی» اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ گروهی از رهبران جهادی افغانستان با تشکیل جبهه ضد طالبان بنام «شورای عالی مقاومت ملی»  امروز اعلام موجودیت کرد.

اعلامیه شورای عالی مقاومت ملی جمهوری
اسلامی افغانستان
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله والصلاه والسلام علی سیدنا رسول الله و علی آله و صحبه ومن بهدیه اهتدی وبعد :
بد بختانه درین اواخر کشور عزیزما افغانستان در اثر بی کفایتى‌، تک ‌روی‌، انحصارگری و فساد گسترده و در نتیجه یک معامله نامردانه، خاینانه و غادرانه دچار بى نظمی وبى نظامی گردید و شیرازه دولت از هم پاشید. نهادهای امنیتی، خدماتی و اداری همه سقوط کردند و ملت دردمند مارا با فقر، بیچارگی، بی امنیتی ونگرانی‌های گوناگون مواجه ساخت.
بدون تردید این وضعیت برای هیچ هموطن با ایمان و با احساس ما قابل تحمل نیست.
ازین رو جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مطرح و دلسوز کشور احساس مسؤولیت نموده و برای رهایی کشور و ملت از این وضعیت ذلتبار باهم مشوره نموده و جبهه‌ی را تحت عنوان ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” تاسیس نموده و با عزم راسخ وارد صحنه شده‌اند.
برنامه کاری این جبهه دو بخش عمده سیاسی و نظامی دارد. بدون شک، ترجیح ما رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.
الف – تلاشهای سیاسی
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” در نظر دارد قضایاى کشور از طریق سیاسى حل وفصل گردد. بنابر این آغاز مجدد مذاکرات دارای اهمیت فوق العاده است. این مذاکرات باید بمنظور رسیدن به یک صلح پایدار وباعزت که متضمن اعاده جمهوریت مبتنی بر اصول اسلامی و بمیان آوردن یک نظام منتخب با مشارکت عادلانه همه اقوام وجریان‌ها و اقشار مختلف جامعه ومتضمن تامین حقوق اساسی شهروندان، خصوصا زنان و اطفال و معلولین و اقلیت‌ها باشد.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” از ملت آزاده افغانستان میخواهد که خودرا براى یک مقاومت دشوار و دراز مدت در برابر استبداد داخلى و تجاوز و اشغالگرى خارجى آماده کنند.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” از سازمان ملل متحد و همه کشورهاى جهان میخواهد که حکومت یکجانبه، استبدادى وضد وحدت ملى گروه طالبان را که در آن حقوق اقوام و زنان با عزت کشور – که نیمى از پیکر جامعه ما را تشکیل میدهد – مذاهب و زبان‌هاى رسمی نادیده گرفته شده ونیمى از کابینه آن مشمول تحریم‌هاى سازمان ملل متحد و برخى کشورهاى جهان میباشند، به رسمیت نشناسند وفشار لازم را بالای آنها براى پذیرش یک حکومت همه شمول وارد سازند.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” از تحریک طالبان نیز می‌خواهد تا کشتار سیستماتیک ودستگیرى فعالین نظامى وامنیتى حکومت قبلى را متوقف سازند. همچنان از آزار واذیت مردم و کوچ‌هاى اجبارى و تصاحب املاک واموال مردم وخشونت علیه شهروندان کشور دست برداشته ومذاکرات مستقیم وسازنده را با ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” آغاز نمایند.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” از جامعه جهانى ونهادهاى کمک رسان جهان، تقاضا مى نماید تامردم افغانستان را بطور مستقیم مورد کمکهاى بشر دوستانه قرار دهند.
ب – تلاشهاى دفاعی:
• در صورتی‌که جانب مقابل و حامیان شان به چنین راه حل تن ندهند، ما به ناچار به بخش دوم مبارزه ( فعالیتهای نظامی) متوسل خواهیم شد. باید خاطرنشان ساخت که مسؤولیت و پیامدهای آن به دوش جانب مقابل خواهد بود.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” متعهد است که یک هیأت حقیقت یاب تعیین نماید تا عوامل سقوط ناگهانى نظام جمهورى اسلامى را بررسى نموده، کسانى را که در این معامله ننگین دست داشته شناسایى و بعنوان خاینین ملى به ملت بزرگ افغانستان معرفى نماید.
• ” شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان” ان شاء الله دراین راستا از تمام امکانات و وسایل مشروع استفاده نموده و بخاطر کسب رضای الله (ج) ونجات کشور وملت از هیچگونه مساعی دریغ نخواهد کرد.
ومن الله التوفیق
شوراى عالى مقاومت ملى جمهورى
اسلامى افغانستان

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *