خانه / تمدن پژوهی / عربستان در انتخابات عراق پیروز

عربستان در انتخابات عراق پیروز

*🔴نتایج شوکه کننده انتخابات عراق و چند نکته…*

🔹انتخابات پارلمانی عراق برگزار شد و تاکنون بر خلاف پیش بینی ها جریان صدر تعداد قابل توجهی ازکرسی ها را کسب کرده و به راحتی می تواند “کتله اکبر” یا همان ائتلاف اکثریت را تشکیل دهد.
🔹در خصوص علت پیروزی مقتدی صدر چند نکته را می توان اشاره کرد.

۱️⃣ مقتدی نان شجاعت ، شهامت پدرش در راه ایستادگی مقابل صدام را می خورد که پس از شهادت ایشان ، طرفدارانش به مقتدی روی آوردند.

🔹مقتدی نیز فردی نه چندان با سواد است اما کارهای تبلیغاتی و شانتاژ را بسیار خوب بلد بوده و می تواند به راحتی روی موج افکار عمومی عراق سوار شود.

🔹وی اخیرا هم اعلام کرد به زودی به شهادت می رسد و پایان عمرش فرا رسیده و همین اعلان وی طرفدارانش را به شدت تهییج کرد تا آنجایی که بسیاری او را حسین زمانه نامیدند.

🔹مقتدی از عوامل اصلی روی کار آوردن و نخست وزیری مصطفی الکاظمی بود اما بعدا در چرخشی عجیب اعلام کرد مسئولان فعلی فاسدند و در انتخابات شرکت نمی کند ولی دوباره نظرش را تغییر داد و لیستی بلندبالا را به عنوان نامزد پارلمان معرفی نمود.

۲️⃣ مشارکت در انتخابات عراق کاملا پایین بود حتی بسیاری معتقدند میزان حضور در پای صندوق های رای کمتر از آمار اعلام شده رسمی است.

🔹بی شک در شرایطی که حضور عمومی در انتخابات پایین باشد ، ائتلافی که از انسجام بیشتری برخوردار است می تواند موفقیت را کسب کند و جریان صدر نیز پیوستگی بالایی برای اردوکشی های خیابانی و تبلیغات میدانی را دارا بود.

۳️⃣ به نظر می رسد مقتدی با توجه به کسب ۷۳ کرسی و ائتلاف با امتداد(تشرینی ها)، تقدم (حلبوسی) ، حزب دموکرات ، عتبه عباسیه و برخی از مستقل ها و … بتواند دولتی صدری را تشکیل دهد.

۴️⃣ دولت قانون کرسی های نسبتا زیادی را کسب کرده اما سایر گروههای همفکر با آن در انتخابات عملکرد ضعیفی داشتند و با این شرایط قدرت گیری نوری مالکی بسیار بعید به نظر می رسد.

۵️⃣ بدون تعارف باید گفت موفقیت جریان صدر تا این سطح در انتخابات برای اکثر تحلیلگران شوک آور و باور نکردنی بود و باید دید مقتدی که هر روز رنگ عوض می کند اینبار با دولت آتی که مسئولیت عملکرد آن مستقیما با شخص اوست چگونه رفتار خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *