خانه / جشنواره / گزارش دیوان محاسبات

گزارش دیوان محاسبات

بذرپاش:
گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۹/پیشنهادات دیوان برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم+ متن گزارش
رئیس دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: تدوین و تقدیم گزارش تفریغ بودجه ۹۹ کل کشور چهار ماه زودتر از موعد مقرر قانونی تحولی است که می‌تواند دولت و مجلس را در اصلاح ساختار بودجه و تقدیم بودجه سنواتی سال آینده کمک کرده و جا دارد در این مسیر از ریاست محترم قوه مقننه، دادستان دیوان، خزانه‌داری، وزارت محترم اقتصاد و همه بخش‌هایی که در این زمینه نقش داشته‌اند، قدردانی کنیم.
مهرداد بذرپاش نطق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بذرپاش در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان قرائت گزارش  تفریغ بودجه ۹۹ کل کشور گفت: این گزارش  سی و دومین گزارش تفریغ بودجه پس از انقلاب چهار ماه زودتر از موعد مقرر قانونی تقدیم مجلس شده است و این اقدام تحولی است در چارچوب تدوین گزارش تفریغ بودجه سنواتی کشور.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: لازم است از نظر و مساعدت ریاست محترم قوه مقننه، وزارت اقتصاد، دادستان دیوان،  خزانه‌داری، نمایندگان و همه ارکان دیوان محاسبات و همکارانم که در این مسیر ما را یاری کردند قدردانی کنیم.

وی تأکید کرد: این کاهش زمان تدوین دولت و مجلس را در اصلاح ساختار بودجه و تدوین بودجه سنواتی سال آینده یاری کرده و می‌تواند تحولی در این زمینه ایجاد نماید. بخشی از این گزارش دارای طبقه بندی است که به رئیس مجلس و نمایندگان تقدیم شده است و در ادامه خلاصه ای از این گزارش ۷۶۲ صفحه ای ارائه خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، متن گزارش تفریغ بودجه به شرح زیر است:

مقدمه

ضمن تبریک ماه ربیع و با سلام و صلوات به روح پر فتوح شهداء و امام شهداء و عرض ادب و سلام محضر نمایندگان ملّت شریف ایران به استحضار می‌رساند گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به عنوان سی‌ و دومین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مستند به اصل (۵۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۲۱۹) آیین‌‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، علی­رغم ایجاد محدودیت ناشی از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹، چهارماه قبل از موعد مقرر قانونی تهیه و در تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال گردید.

دیوان محاسبات کشور با حسابرسی بالغ بر ۳.۷۰۰ دستگاه‌ اجرایی، بررسی و تلفیق بیش از ۶.۸۰۰ گزارش حسابرسی، عملکرد تبصره‌‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، بررسی گزارش‌‌های تلفیقی تعداد ۲۷۲ تبصره، بند و جزء در کارگروه فنی و حقوقی، گزارش تفریغ ماده واحده و تبصره‌‌های ذیل آن را در ۷۶۲ صفحه تهیه و در هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور به تصویب رساند.

جهت استحضار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد، عملکرد بخشی از تبصره‌های (۱)، (۴)، (۵) و (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، بر اساس نظر مراجع ذی­صلاح دارای طبقه‌بندی بوده که گزارش آن به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

اینک خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به شرح زیر تقدیم می‌‌شود:

 

بخش اول: منابع و مصارف

در این بخش میزان منابع و مصارف قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و تحقق آن در قالب بندهای زیر ارائه می‌‌شود:

۱-۱) منابع

میزان تحقق منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، در جدول شماره (۱) آمده است. بر اساس این جدول میزان پیش‌بینی منابع بودجه کل کشور پس از اعمال تغییرات، بالغ بر دو میلیون و سیصد و نود و یک­هزار و پانصد و پنجاه و نه میلیارد (۲.۳۹۱.۵۵۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان بوده که میزان تحقق آن بالغ بر سه میلیون و چهل و هفت هزار و هفتاد و یک میلیارد (۳.۰۴۷.۰۷۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان (معادل ۴/۱۲۷ %) است:

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *