خانه / دارالقران / انتظار بیهوده از سازمان بهداشت جهانی

انتظار بیهوده از سازمان بهداشت جهانی

تولید ۱۶ میلیون دوز واکسن برکت تا امروز/ ارائه مستندات برای اخذ مجوز سازمان جهانی بهداشت

تولید 16 میلیون دوز واکسن برکت تا امروز/ ارائه مستندات برای اخذ مجوز سازمان جهانی بهداشت

مدیرعامل کارخانه شفافارمد با بیان اینکه تا امروز بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن برکت تولید و ۷.۵ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت شده، گفت: برای گرفتن مجوز سازمان جهانی بهداشت اقدام کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، حسن جلیلی، مدیرعامل کارخانه شفافارمد و مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص آخرین خبرها از تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا گفت: تولید واکسن برکت در فاز یک و دوی کارخانه شفافارمد به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است که محصول این تولید تا امروز بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره گلایه برخی مردم از کمبود واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون عمومی برخی استان‌ها افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هیچ نقشی در توزیع واکسن برکت ندارد؛ تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده که نحوه و میزان توزیع این واکسن‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف تماما توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۹ میلیون دوز واکسن دیگر نیز پس از طی مراحل کنترل کیفیت به‌زودی تحویل این وزارتخانه خواهند شد و دست وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن کاملا باز است.

مدیرعامل شفافارمد در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص تزریق واکسن برکت به دانش‌آموزان گفت: مطالعات بالینی انجام گرفته در سه مرحله قبلی برای افراد ۱۸ سال به بالا بود و لذا مجوز تزریق عمومی واکسن برکت برای رده سنی بالای ۱۸ سال صادر شد و طبق قوانین، باید برای رده سنی جدید نیز کارآزمایی جداگانه انجام شود.

جلیلی ادامه داد: در همین خصوص تمام مدارک و مستندات لازم برای وزارت بهداشت ارسال شده، ستاد اجرایی فرمان امام هم تمام زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای مطالعات جدید را فراهم کرده و آماده‌ایم تا هر زمانی که وزارت بهداشت مجوز انجام کارآزمایی بالینی برای افراد زیر ۱۸ سال را صادر کرد، تزریق واکسن برکت به داوطلبان ۱۲ تا ۱۸ سال را در مراکز مطالعات بالینی ستاد اجرایی فرمان امام و تحت نظارت کارشناسان وزارت بهداشت آغاز کنیم.

مدیر پروژه تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام در واکنش به برخی حواشی به وجود آمده در فضای مجازی درپی درگذشت چند هنرپیشه سینما و تلویزیون گفت: با پیگیری که انجام گرفت مشخص شد هیچ‌کدام از این بزرگواران واکسن برکت تزریق نکرده بودند و اصلا تاریخ تزریق آنها هم قبل از صدور مجوز برای واکسن برکت و آغاز واکسیناسیون عمومی با کمک واکسن‌های ایرانی بوده است.

جلیلی در پاسخ به سئوالی درخصوص میزان استقبال مردم از واکسن برکت تصریح کرد: مردم به دانشمندان نخبه ایرانی کاملا اعتماد دارند و در جریان تزریق این واکسن هم برای همه ثابت شد که فرزندان این سرزمین حتی تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها هم میتوانند قله‌ها را فتح کنند و محصولی تولید کنند که در بین رقبای خارجی هم حرف اول را بزنند و مطالبه فراوانی که امروز برای دریافت این واکسن درسطح کشور و حتی منطقه وجود دارد مؤید این مطلب است.

وی افزود: تمام گزارش‌های رسمی منتشرشده و تحقیقات انجام گرفته توسط وزارت بهداشت و مجموعه‌های پژوهشی مختلف حاکی از آن است که واکسن برکت یکی از کم‌عارضه‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌هایی است که تا امروز در ایران تزریق شده است.  و موجب کاهش تلفات و بستری شدن بیماران کرونایی شده است.

جلیلی درپاسخ به سئوالی درباره علت عدم انتشار مقاله علمی واکسن برکت و صدور مجوز سازمان جهانی بهداشت برای این واکسن نیز خاطرنشان کرد: بیش از یک ماه است که مقاله علمی و مستندات واکسن برکت آماده شده و برای انتشار در ژورنال‌های علمی هم ارسال شده که در این خصوص به‌زودی خبرهای خوبی هم برای مردم عزیز کشورمان خواهیم داشت، برای گرفتن مجوز سازمان جهانی بهداشت هم اقدام کرده‌ایم و در حال گذراندن مراحل مختلف این پروسه از قبیل جلسات مشترک با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و پاسخ به سئوالات آنها و ارائه مستندات‌مان هستیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *