خانه / غزنه تا غزه / تازه آغاز راه است

تازه آغاز راه است

حزب‌الله: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که واردات سوخت از ایران به لبنان تازه آغاز راه است

حزب الله: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که واردات سوخت از ایران به لبنان تازه آغاز راه است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله امروز در سخنانی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که واردات سوخت از ایران به لبنان تازه آغاز راه است و اگر بخواهند کاری انجام دهند ما گزینه‌های زیادی داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله امروز در یک مراسم یادبود طی سخنانی اظهار داشت: در زمان حاضر لبنان در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و معیشتی دچار فجایع و بلاهای زیادی شده است و زمانی که به این مصیبت‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مسئولیت دینی و شرعی و اخلاقی ما این است که کنار مردم و کشور بایستیم و تسلیم واقعیت‌های تحمیل‌شده بر لبنان نشویم.

وی افزود: از زمان شروع بحران لبنان ما خودمان را به‌عنوان متخصصان امور مالی و اقتصادی معرفی نکردیم؛ هرچند خودمان را به‌خوبی می‌شناسیم و برخی ما را به‌دلیل دوری از بسیاری از این پرونده‌ها سرزنش کردند اما زمانی که مسئولیت خود را در این زمینه یافتیم و به‌عهده گرفتیم می‌دانستیم که باید میان مردم و در خدمت آنها باشیم.

این مقام حزب‌الله ادامه داد: ما هیچ منتی بر مردم نداریم و خداوند متعال بر ما منت گذاشته است. پیروزی و اعتبار برای افرادی است که به ما کمک کردند و به ما لطف داشتند و فرزندانشان را در راه مقاومت قرار دادند. آنها افرادی شایسته هستند و ما نیز در خدمت آنها هستیم.

سید هاشم صفی‌الدین تصریح کرد: آنچه ما گفتیم این است که هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم و تا پایان دنیا اگر کاری برای برداشتن بار از دوش مردم باشد ما انجام خواهیم داد و این وظیفه شرعی و اخلاقی است که هرگز از آن شانه خالی نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما از روز اول گفتیم زمانی که توطئه آمریکایی و غربی با حمایت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و برخی طرف‌ها در داخل لبنان تشدید شود ما یک روش خواهیم داشت. کاری که ما در سطح واردات سوخت از ایران انجام دادیم موضوعی فراتر از حل مشکل سوخت است، اسرائیل و آمریکا به‌خوبی این واقعیت را درک کردند که این تازه آغاز راه است و اگر بخواهند کاری انجام بدهند ما گزینه‌های زیادی در آستین خود داریم، بنابراین آنها ساکت شدند.

بیشتر بخوانید

سید هاشم صفی‌الدین اضافه کرد: آنچه در نتیجه این موضع شجاعانه رخ داد این است که همه چیز تغییر کرد. ما نمی‌خواهیم بگوییم که وضعیت لبنان بهتر شده و یا با تشکیل دولت اوضاع به سرعت بهبود می‌یابد؛ اما می‌گوییم که عقب‌نشینی و ابراز ضعف دشمنان آغاز شده است. از زمانی که ما تصمیم به واردات سوخت از ایران گرفتیم اگر اسرائیلی‌ها لحظه‌ای تصور می‌کردند که وارد جنگ دریایی با مقاومت شوند ما آمادگی کامل برای این جنگ را داشتیم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: این موضع‌گیری تاریخی و شجاعانه مقاومت اسلامی در لبنان با واردات سوخت ایران برای کمک به همه لبنانی‌ها بود و دست‌کم سهمی در تسریع روند تشکیل دولت داشت که همه لبنانی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند، این موضع همچنین موجب تحریک آمریکا برای باز کردن درهای ورود گاز مصر به لبنان شد که مجدداً همه لبنانی‌ها از آن سود می‌برند.

وی ادامه داد: امروز مقاومت اسلامی محاصره‌ای را که بر لبنان تحمیل شده بود، شکست و درها و فرصت‌های جدیدی را برای سیاستمداران و همه لبنانی‌ها جهت ورود به مرحله جدید باز کرد، اکنون تصمیم با آنهاست که از این فرصت استفاده کنند؛ در غیر این صورت خدای‌نکرده نتایج بدی حاصل می‌شود و به عقب برمی‌گردیم.

هاشم صفی‌الدین در ادامه گفت: ما از دولت جدید حمایت کردیم و می‌خواهیم فرصت کافی به آن بدهیم تا راه‌حل مشکلات اضطراری را که لبنانی‌ها از آن رنج می‌برند ارائه دهد، این در حالی است که در سایه باز شدن درهای خارجی فرصت‌های بزرگی مقابل لبنان قرار دارد بنابراین دولت باید از این فرصتها استفاده کند اما در صورت هرگونه اشتباه در این زمینه همه تلاشهایی که انجام دادیم به هدر خواهد رفت.

وی در پایان تأکید کرد: ما چشم به دولت جدید داریم انتظار داریم که گامهای درست و سالمی بردارد؛ اما خدای نکرده در صورت هرگونه اشتباه یا تزلزل و کوتاهی، صحبت دیگری به وجود خواهد آمد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *