خانه / تمدن پژوهی / بیماری اردوغان و احتمال خروج اسرائیل از ترکیه

بیماری اردوغان و احتمال خروج اسرائیل از ترکیه

بیماری اردوغان و احتمال کناره‌گیری وی از انتخابات سال ۲۰۲۳

نشریه فارین پالیسی در گزارشی از بیماری اردوغان و احتمال کناره‌گیری وی از انتخابات سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه فارین پالیسی در گزارشی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ممکن است آنقدر بیمار باشد که نتواند به رهبری کشورش ادامه دهد.

بر اساس گزارش این نشریه، شواهد حاکی از بیماری رجب طیب اردوغان در حال افزایش بوده و این موضوع برای آینده سیاست کشور ترکیه خبر خوبی به شمار نمی آید.

به گزارش فارین پالیسی، از سال ۲۰۱۹ کارشناسان، روزنامه‌ نگاران و نظرسنج‌ های ترکیه چشم به انتخابات عمومی ترکیه که در سال ۲۰۲۳ دوخته‌اند. این احتمالاً به این دلیل است که حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) شکست‌ های تحقیرآمیزی را از سوی نامزدهای شهرداری خود در مراکز اصلی جمعیتی ترکیه از جمله استانبول در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ متحمل شده است.

گزارش مذکور می افزاید: اردوغان ممکن است حتی پیش از انتخابات سال ۲۰۲۳ نیز آسیب پذیر باشد؛ نه لزوما آنطور که اکثر مردم فکر می کنند؛ بلکه نشانه هایی وجود دارد که وی ممکن است آنقدر بیمار باشد که نتواند در آن انتخابات حضور یابد.

فارین پالیسی اضافه کرد: در ماه‌ های اخیر، مجموعه‌ ای از ویدئوها منتشر شده اند که در آن‌ ها رئیس‌ جمهور ترکیه وضع سلامتی خوبی ندارد. برخی از آن‌ ها به اندازه بقیه واضح نیستند، اما در مجموع سوالاتی آشکار را در خصوص سلامتی اردوغان مطرح می‌ کنند. به عنوان مثال، در یک ویدئو به نظر می‌رسد که رئیس جمهور ترکیه هنگام بالا رفتن از پله‌ ها به کمک همسر خود و دستیارش نیاز دارد. در ویدئوی دیگری، به نظر می‌ رسد که او هنگام راه رفتن در «آنیت‌کابیر» (Anitkabir) کنار قبر «مصطفی کمال آتاتورک» بنیانگذار ترکیه، خودش را می‌ کشد و در راه رفتن مشکل دارد و در ویدئویی که در ماه جولای مورد توجه زیادی قرار گرفت، به نظر می‌ رسد که اردوغان در طول یک خوش و بش تلویزیونی با اعضای حزب عدالت و توسعه، با حالت بی‌ رمق و بریده بریده حرف می‌ زند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت افطاری بیمه دی

به گزارش ماهین نیوز وبه نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ در این ضیافت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *