خانه / احمد ماهینی / امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری در تاریخ اسلام را داشت.

امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری در تاریخ اسلام را داشت.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در کابل و دیگر شهرهای افغانستان

شفقناافغانستان – پس از برگزاری مراسم محرم در افغانستان با امنیت کامل و بدون رویدادهای امنیتی، مراسم اربعین حسینی نیز در کابل با تامین امنیت شیعیان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛  شیعیان کابل و عاشقان امام حسین (ع) صبح روز (دوشنبه ۵ میزان) پس از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، با حضور در مسجد زیارت حضرت ابوالفضل در محله «مرادخانی» کابل به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

این محله در ایام محرم و صفر محل تجمع دسته‌های سینه‌زنی و روضه‌خوانی است.

مراسم اربعین حسینی درحالی با امنیت کامل شیعیان در کابل برگزار شد که در سال‌های گذشته عزاداران حسینی با دغدغه‌های امنیتی و نگرانی از حملات تروریستی تکفیری‌ها مراسم‌های ماه محرم را برگزار می‌کردند.

با به قدرت رسیدن طالبان اما تاکنون مزاحمتی در برگزاری مراسم محرم صورت نگرفته و طالبان مسئولیت تامین امنیت مراسم را نیز به عهده گرفته است.

پیش از این «احمدالله وثیق» معاون کمیسیون فرهنگی طالبان با اظهار اینکه آن‌ها هیچ تضاد و دشمنی با شیعیان ندارند، تاکید کرده بود که امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری در تاریخ اسلام را داشت.

وی همچنین به رسانه‌ها گفته است: مراسم محرم، سال‌های پیش از این نیز در افغانستان برگزار می‌شد و ما امسال علاوه بر اینکه نمی‌خواهیم مانع برگزاری این مراسم شویم، بلکه تمام تلاش خود را برای تامین امنیت مراسم ماه محرم به کار خواهیم گرفت.

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در مزارشریف
صدها تن از شهروندان مزارشریف طی مراسمی در چهلمین روز شهادت سیدالشهدا امام حسین علیه‌السلام به عزاداری پرداختند.

سخنرانان این مراسم در رابطه با ارزش و اهمیت جایگاه اربعین در رساندن پیام امام حسین(ع) صحبت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حیدر هاشمی امام جمعه مسجد سلطانیه شهر مزارشریف روی اهمیت زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین صحبت کرد و گفت که زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین از سوی جمعیت میلیونی سبب معرفی پیام قیام آن حضرت به جهانیان می‌گردد.

هاشمی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را مبلغین قیام امام حسین علیه‌السلام عنوان نموده و اظهار داشت: پس از شهادت سید الشهدا(ع)، این حضرت زینب و امام سجاد(ع) بودند که رسالت بزرگی را به عهده گرفته و پیام عاشورا به تمام مردم جهان مخابره کردند.

قرائت زیارت اربعین، روضه و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برگزاری مراسم اربعین در هرات+ تصاویر

شفقنا افغانستان – تصاویری از  روز اربعین حسینی که توسط شهروندان هرات تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ شهروندان هرات، اعم از زنان و مردان با راهپیمایی در خیابان های هرات، روز اربعین حسینی را گرامی داشتند و عزای عمومی بر پا کردند.

       

گزارش تصویری: مراسم اربعین حسینی در شهرک جدید نیلی مرکز ولایت دایکندی

شفقناافغانستان – گزارش تصویری از گرامیداشت اربعین حسینی در مسجد جامع اهل بیت علیهم السلام در شهرک جدید نیلی مرکز ولایت دایکندی.

              

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *