خانه / جشنواره / ایلام در دفاع مقدس

ایلام در دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس،
با سلام و ادب و احترام،به روح پر فتوح حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان و خانواده معزز آنها عرایضی را اجمالا تقدیم می کنم.
از تاریخ ۱۳۵۸/۹/۷ بعنوان استاندار ایلام خدمتگزار مردم عزیز ایلام شدم.در تاریخ ۱۳۵۸/۱۱/۴ به وزارت کشور و ستاد مشترک نامه نوشتم که صدام قصد حمله به ایران را دارد و مشعول احداث راه به موازات مرز ،تخلیه روستاها،ساخت مخازن بزرگ سوخت زیر زمینی و استحکاماتی است که کاربری نظامی دارد، دو هفته بعد فرمانده نیروی زمینی در حاشیه نامه من نوشته بود،
“۱_ اگر عراق یک گلوله به سمت ایران شلیک کند با ده گلوله توپ پاسخ می دهیم.

۲_ به استاندار ابلاغ کنید در کار نظامی دخالت نکند ”
من فورا به تهران آمده و موضوع را با شهید رجایی که نخست وزیر بودند دقیق و مشروح توضیح دادم ایشان فرمودند ،امشب ساعت ۸ بیا ستاد مشترک و مطالب را مطرح کن.
در جلسه که به ریاست بنی صدر و با حضور برادران ارتش و سپاه و تعدادی از مسئولین بلند پایه کشور بود .اطلاعات برون مرزی و بازدید میدانی از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، نداشتن پادگان ارتش در استان، سپاه جدید التاسیس با سی نفر ی که دو ماه است جذب شده اند. و میادین نفت و گاز و معادن استان و خطر از دست رفتن استان با انفجار پل دویرج و تونل تلو و بعد وجود مردم و عشایر سلحشور و در خواست پنج هزار تفنگ و مهمات و اجازه درست کردن پادگان آموزشی و درست کردن تیم های ۲۱ نفره برای جنگ پارتیزانی و تقویت پاسگاه های بسیار ضعیف و فاقد امکانات مرزی. با حمایت شهید رجایی، دکتر چمران،شهید کلاهدوز و شهید فلاحی با درخواست ها موافقت شد و ۵۰۰۰ قبضه تفنگ ام یک و برنو و ژ ۳ و مهمات تحویل استانداری شد.
اردوگاهی در سرتاف کنار شهر ایلام درست کردیم و با راهنمایی دکتر چمران و برادر فخیمی از تیپ نوحد وبرادر محمد کریمی فرمانده سپاه ایلام ،جوانان منتخب از عشایر خزل، ارکوازی، شوهان، ملکشاهی، میشخاص،بولی،بیراموندو….را مسلح کرده ودر گروه های ۱۰ تا ۲۰ نفره سازماندهی کردیم و در ارتفاعات و دره ها و نقاط استراتژیک مستقر کردیم ، شهید رجایی ماهیانه یک چک به مبلغ ۱۸ میلیون تومان که به امضای حاج آقا شفیق و خودشان رسیده بود می فرستادند تا هزینه خوراک و هزینه های جاری و پرداخت به کسانی که نیاز دارند را بپردازم .
روز ۱۳۵۹/۶/۳۱ وقتی هواپیما های عراقی از بمباران تهران برمی گشتند دو فروند از هواپیما های عراقی که از ارتفاع پایین در دره نخجیر به سمت عراق در حال فرار بودند توسط تیم های آموزش دیده ای که حدود دو ماه بود که در مواضع تعین شده مستقر بودند ساقط شد و جنازه خلبان ها و یک فروند هواپیمایی که کابین آن سالم بود در فراز مراتع طایفه بولی و چوار بدست عشایر مرز دار کشور افتاد. تلفنی به بنی صدر که رییس جمهور و فرمانده کل قوا بود و عازم صدا وسیما بود تا با مردم صحبت کند گزارش کردم ، گفت با چی هواپیما را ساقط کردید گفتم با همان برنو هایی که دادید ولی شما بگویید ضد هوایی هایی که در منطقه مستقر بوده اند ،در آرشیو صدا وسیما سوابق هست که بنی صدر گفت تعدادی از هواپیما های متجاوز را ضد هوایی های ما سرنگون کردند.
در ۱۳۵۹/۱۰/۱۹ نیرو های عشایر استان با تیپ یک اسلام آباد به فرماندهی سرهنگ اسماعیل سهرابی و نیرو های سیاه و بسیج و سرباز های خدمت منقضی سال ۱۳۵۶ ،فتح میمک را رقم زدند و با تقدیم ۶۳ نفر شهید، ۴ لشکر عراق را از ارتفاعات میمک عقب رانده و ۱۵۰ اسیر و تعدادی تانک و نفر بر و اسلحه و مهمات را به غنیمت گرفته و تلفات سنگینی را به متجاوزین بعثی وارد کردند.
امروز یاد و خاطره رشادت ها و فدا کاری ها و زحمات شهدا، جانبازان، آزادگان، و درگذشتگان سرافرازی مثل آیت الله حیدری،حجت الاسلام تقی مروارید، عبدالصاحب حیدری، شهید لطفی، شهید اکبر فرجیان زاده، شهید خلبان احمد کشوری و شهدای برادران پالیزبان و برازنده و بیش از ۴۰۰۰ شهیدی که از عشایر ایلام و رزمندگان اعزامی و داوطلب ازسراسر ایران اسلامی در استان ایلام مردانه از اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲۰ کیلومتر مرز و گستره استان ایلام جنگیده و
با شهادت و جانبازی و فداکاری پیروزی را رقم زدند یاد کرده و درمقابل روح بلند و ملکوتیشان و خانواده های معزز و بزرگوارشان سر تعظیم فرود می آوریم.
خدمتگزار و ارادتمند مردم شهید پرو ر و بزرگوار ایلام
اصغر ابراهیمی اصل.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *