خانه / جشنواره / نشست مقام‌های استخبارات

نشست مقام‌های استخبارات

نشست مقام‌های استخبارات کشورهای منطقه درباره افغانستان در اسلام‌آباد

شفقنا افغانستان- پاکستان روز شنبه، بیستم سنبله، میزبان مقام‌های استخباراتی منطقه، از جمله روسیه، چین، ایران و برخی از کشورهای آسیای مرکزی بوده است.

به گزارش شفقنا افغانستان و به نقل از روزنامه دان، مقام‌های استخباراتی شماری از کشورهای منطقه در اسلام‌آباد روی امنیت در افغانستان و منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه، هیچ بیانیه و اطلاع رسمی در این مورد وجود ندارد؛ اما یک منبع امنیتی به دان گفته است که این نشست روز شنبه با حضور نماینده‌گان اطلاعاتی روسیه، چین، ایران و برخی از کشورهای آسیای مرکزی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، برگزار شده است.

به گفته این منبع، امنیت در مرزهای این کشورها با افغانستان، از محورهای اصلی این نشست سری بوده است.

این دومین نشست منطقه‌ای پس از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در مورد امنیت منطقه به میزبانی پاکستان است.

در همین حال، روزنامه دان گفته است که ویلیام برنز، رییس سازمان اطلاعاتی امریکا، روز چهارشنبه، هفدهم سنبله، با قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان و فیض حمید، رییس آی‌اس‌آی، روی نگرانی‌های امریکا در مورد امنیت منطقه و همکاری پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

فیض حمید، رییس سازمان استخباراتی پاکستان، در سیزدهم سنبله به کابل آمد. گفته شده بود که این سفر به دعوت طالبان انجام شده است. جزییات زیادی از گفت‌وگوها و دیدارهای فیض حمید رسانه‌ای نشده است. طالبان می‌گوید که نگرانی مرزی، یکی از محورهای گفت‌وگو بوده است. به گفته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، پاکستان پیشنهاد کرده است که با افغانستان در تأمین امنیت میدان هوایی کابل کمک کند.

ویدیوی کوتاهی از سخنان فیض حمید که در هتل سرینا در کابل ثبت شده بود، به نشر رسیده است. او در این ویدیو در سخنان کوتاهی در پاسخ به خبرنگاران می‌گوید: «نگران نباشید، همه‌چیز خوب خواهد شد.» به گزارش رسانه‌های پاکستانی، سفر فیض‌ حمید به کابل یک‌روزه بوده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *