خانه / جشنواره / جهان به جای اتلاف وقت به افغانستان کمک کند

جهان به جای اتلاف وقت به افغانستان کمک کند

پاکستان: جهان به جای اتلاف وقت به افغانستان کمک کند

اسلام‌آباد- ایرنا- مشاور امنیت ملی پاکستان منکر هرگونه دخالت این کشور در درگیری‌های پنجشیر شد و با اشاره تلویحی به آمریکا و متحدانش، گفت: آنان حاضر به پذیرفتن شکست خود در افغانستان نیستند در حالی جهان باید به جای اتلاف وقت به کمک این کشور بشتابد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه این اظهارات را به نقل از «مُعید یوسف» طی مصاحبه وی با شبکه سی ان ان عنوان کردند.

مشاور امنیت ملی پاکستان اتهامات علیه این کشور در خصوص دخالت در درگیری‌های پنجشیر و حمایت از طالبان را عجیب و احمقانه خواند و افزود: این ادعاها بخشی از تبلیغات ضدپاکستانی است که صحت ندارد.

وی آنچه را که اخبار جعلی رسانه‌های هندی خواند، را منع اتهامات علیه پاکستان دانست و بیان کرد: اسلام‌آباد مدت‌هاست می‌گوید که پروژه افغانستان به دلیل فساد و شکاف‌های داخلی در دولت این کشور شکست خورده است اما جهان باز هم پاکستان را مشکل اصلی می‌داند در حالی که آنان حاضر به پذیرش شکست خود در افغانستان نیستند.

یوسف تاکید کرد: قدرت‌های جهان به جای انتظار برای وقوع بحران‌های امنیتی و انسانی در افغانستان، به همکاری با این کشور برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات بشتابد.

وی اظهار داشت: نابسامانی‌ها در افغانستان مشکلات عمیقی را برای پاکستان به وجود آورده است بنابراین جهان اشتباهات دهه ۹۰ میلادی را تکرار نکند و این بار افغانستان نباید منزوی و تنها بماند.

مشاور امنیت ملی پاکستان ادامه داد که هیچ مصالحه‌ای بر حاکمیت و یکپارچگی این کشور انجام نمی‌شود در عین حال ما متعهد به صلح در افغانستان هستیم و براساس چارچوب قانونی بین المللی برای صلح و ثبات در این کشور همسایه به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد که پاکستان برای اطمینان از ایمنی و آرامش در مرزهای مشترک خود با افغانستان، با حاکمیت طالبان در تماس است و سفر اخیر رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش پاکستان به کابل نیز با همین هدف صورت گرفت.

اخیرا شاهدان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در افغانستان اعلام کردند که پس از سفر اخیر رئیس دستگاه اطلاعاتی پاکستان (ISI) به کابل، حدود ۵۰۰ کماندو پاکستانی با استقرار در کوه‌های اطراف پنجشیر، حمله نیروهای طالبان به پنجشیر را هدایت می‌کردند.

براساس گزارش‌های منتشر شده دستگاه اطلاعاتی پاکستان بیشترین نقش را در شکل گیری طالبان و کمک به این گروه داشته است به گونه‌ای که اسلام آباد در سال ۲۰۰۱ جز اولین کشورهایی بود که طالبان را به رسمیت شناخت.

پیش‌تر وزارت امور خارجه و ارتش پاکستان هر گونه دخالت این کشور در رخدادهای افغانستان از جمله پنجشیر را رد کرده و رسانه‌های پاکستانی نیز مدعی یک جنگ رسانه‌ای علیه اسلام‌آباد هستند که هدف اصلی تخریب روابط با افغانستانی‌ها است.

گردان اصلاحاتیون
گردان اصلاحاتیون

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *