خانه / تمدن پژوهی / فرار بزرگ

فرار بزرگ

زندان جلبوع واقع در دره بیسان مخوف ترین و ایمن ترین بازداشتگاه اسرائیل به شمار می رود که ساخت آلمان بوده تا جایی که نامش را گاوصندوق گذاشته اند.

عملیات حفر تونل ۲ سال طول کشیده

مسئولان زندان به عمد خاکی به شدت سرخ رنگ را در محوطه زندان پاشیده بودند تا در صورت حفر تونل و ریختن خاک آن در حیاط زندان متوجه اقدامات مشکوک شوند ولی کار بقدری با مهارت انجام شده که در طول دو سال متوجه نشدند

به دلیل محفوظ نگاه داشتن عملیات حفر تونل از چشم زندانبانان ،قُطر تونل حفر شده بسیار کوچک تعیین شد و برای به مشکل بر نخوردن هنگام گریز ، این مبارزان فلسطینی ۶ ماه با رژیم های سنگین خود را لاغر کرده بودند.

مبارزان فلسطینی گریخته از زندان ، موفق شده بودند یک تلفن همراه به دست بیاورند و قبل از فرار طی تماسی یک خودرو را در فاصله ۵۰۰ متری زندان هماهنگ کرده بودند تا بلافاصله آنان را به نقطه دلخواه منتقل نماید.

عملیات فرار ساعت ۳:۱۵ بامداد انجام شده اما صهیونیست ها ۸ ساعت بعد متوجه مفقود شدن ۶ زندانی شده اند.

مسئولان اسرائیل ۴ گردان نظامی، دهها هلیکوپتر و پهپاد را مامور یافتن نیروهای گریخته از زندان کرده ولی تاکنون موفق نبوده و ۲ سناریو برای محل انتقال این افراد پیش بینی می شود . ابتدا شهر فلسطینی نشین جنین در شمال کرانه غربی و دیگری کشور اردن زیرا منطقه بیسان که زندان در آن واقع شده ، با مرز همسایه شرقی فلسطین ، فاصله بسیار کمی دارد و با توجه به عرض کم رودخانه مرزی اردن به راحتی می شود از طریق شنا کردن به این کشور رسید.

آبرو و وجهه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به خصوص شاباک با این عملیات به شدت از دست رفت و قدرت نیروهای مخالف آن را به رخ دنیا کشید و سران این رژیم دیگر نمی توانند مدعی داشتن سرویس های امنیتی قدرتمند شوند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *