خانه / جشنواره / مرگ سفید و سرخ

مرگ سفید و سرخ

⚠️مرگ سفید در روایات

🔴امیرمومنان علی(ع) می فرماید: پیش از ظهور قائم(ع) جهان دچار دو نوع مرگ می شود. مرگ سفید و سرخ. مرگ سرخ با شمشیر (اسلحه) است و مرگ سفید با طاعون است.

امام باقر(ع) می فرماید: برای قائم آل محمد، دو غیبت است که یکی طولانی تر از دیگری است. در آن دوران، مردم را مرگ و کشتار فرامی گیرد. جابر می گوید: از امام باقر(ع) پرسیدم: در چه زمانی این امر (قیام مهدی(ع)) روی خواهد داد؟ امام در پاسخ فرمود: ای جابر! چگونه این امر تحقق یابد. در حالی که هنوز بین حیره و کوفه تعداد کشته ها زیاد نشده است.

امام صادق(ع) فرمود: پیش از ظهور قائم(ع) دو نوع مرگ پدیدار می گردد: مرگ سرخ و مرگ سفید. به اندازه ای از انسان ها کشته می شوند که از هر هفت نفر، پنج تن نابود می گردند.

امیرمومنان علی(ع) فرمود: حضرت مهدی(ع) ظهور نمی کند. مگر اینکه یک سوم مردم کشته شوند و یک سوم بمیرند و یک سوم باقی بمانند.

از امیرالمومنین(ع) پرسیدند: آیا برای ظهور حضرت مهدی(ع) علامت و نشانه ای است؟ فرمود: نعم، قتل فظیع و موت سریع و طاعون شنیع.

و به نقل ارشاد القلوب: “قتل ذریع” یعنی با سرعن و عالمگیر.

و به نقل مدینه المعاجز: “قتل رضیع” یعنی لئیم و پست.

و به نقل حلیه الابرار: “قتل فضیع” یعنی ناگوار.

معنای روایت چنین است: آری، برای ظهور حضرت نشانه هایی است، ازجمله کشتارهای عالمگیر و ناگوارو پست و مرگ هایی سریع و پی در پی و شیوع طاعون.

محمد بن مسلم می گوید: امام صادق(ع) فرمود: امام زمان(ع) ظهور نمی کند، مگر این که دو سوم مردم جهان از بین بروند. عرض شد: اگر دو سوم مردم کشته شوند. پس چه تعداد خواهند ماند؟ فرمود: آیا راضی نیستید و دوست ندارید از یک سوم باقی مانده باشید؟

امام صادق(ع) فرموده است: امر ظهور تحقق نمی یابد تا این که نه دهم مردم نابود شوند.

علی(ع) می فرماید: در آن روزگار از مردم جز یک سوم آنان، کسی بر جای نمی ماند.

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: از هر ده هزار نفر، نه هزار و نه صد تن به قتل می رسند و جز تعداد اندکی، جان سالم به در نمی برند.

ابن سیرین می گوید: حضرت مهدی(ع) ظهور نمی کند تا این که از هر نه نفر، هفت تن کشته شوند.

از مجموع روایات نکات زیر استفاده می شود:

۱: پیش از ظهور مهدی(ع) کشتارهایی رخ می دهد و تعداد زیادی از انسان ها کشته می شوند و افرادی که باقی می مانند کمتر از کشته شدگان هستند.

۲: تعدادی از کشته شدگان در جنگ کشته می شوند و تعدادی دیگر به واسطه بیماری های مسری که به احتمال قوی از کشته های به جا مانده جنگ، تولید شده است، جان می سپارند. هم چنین احتمال دارد که این گروه به وسیله سلاح های شیمیایی و میکروبی که بیماری تولید می کنند، جان دهند.

در میان اقلیتی که باقی می مانند،دوست داران امام زمان(ع) هستند، زیرا آنان هستند که با مهدی(ع) بیعت می کنند. نیز در سخن امام صادق(ع) آمده بود که آیا راضی نیستید که از یک سوم باقی مانده باشید؟

📚منبع: “نشانه هایی از دولت موعود” نوشته حجت الاسلام نجم الدین طبسی
🌺@montazeran313mahdavi

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *