خانه / جشنواره / طالبان اسیر شده

طالبان اسیر شده

🌐️جدیدترین عکس از ١٠٠٠ اسیر طالبان در پنجشیر

🔹فهیم دشتی، سخنگوی مقاومت پنجشیر: «حدود ۶۰۰ طالب از بامداد امروز در نقاط مختلف ‌ پنجشیر⁩ کشته شدند. بیش از هزار طالب جنگجو اسیر ویا تسلیم شده اند.»

جبهه مقاومت پنجشیر مدعی بازپس‌گیری ولسوالی پریان شد

شفقنا افغانستان- فهیم دشتی؛ سخنگوی نیروهای مقاومت دره پنجشیر می‌گوید، این نیروها ولسوالی پریان را از طالبان پس گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، دشتی امروز (یک‌شنبه، ۱۴ سنبله) در توییتی مدعی شد که دست‌کم هزار نفر از افراد طالبان به دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج گیر افتادند.

دشتی گفته‌است که شماری از نیروهای طالبان هنگام فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل با کمک «رزمندگان مقاومت» کشته، تسلیم یا اسیر شدند.

او ادعا کرده که شمار زیادی از این اسرا خارجی و بیش‌تر پاکستانی‌اند.

طالبان تاکنون در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند. آن‌ها پیش از این گفته‌بودند که چهار ولسوالی پنجشیر را تصرف کرده‌اند.

پنجشیر تنها ولایتی است که از کنترل طالبان خارج است و احمد مسعود؛ فرزند احمدشاه مسعود در کنار امرالله صالح؛ معاون اشرف‌غنی در آن‌جا مستقر هستند.

طی روزهای اخیر در پی شکست گفتگوها میان دو طرف جنگ شدت یافته‌است که با این حال نگرانی از خطر بروز جنگ داخلی را در پی دارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تشییع پیکر «پرویز داوودی»

پیکر «پرویز داوودی» معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *