خانه / جشنواره / برای اتحاد با ایران

برای اتحاد با ایران

وال استریت ژورنال: رفتار خوب طالبان نسبت به اقلیت شیعه هزاره برای اتحاد با ایران است

شفقناافغانستان- یک نشریه آمریکایی مدعی شد رفتار ملایم طالبان با اقلیت شیعه هزاره به منظور به دست آوردن دل ایران و پیوند با این کشور شیعه مذهب است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان، وال استریت ژورنال نوشت: در شرایطی که طالبان تلاش می کند همه افغانستان را پشت سر خود متحد کند، یکی از مهمترین موانع پیش روی این جنبش اسلامگرای سُنّی این است که چگونه جامعه هزاره‌های شیعه را که تقریبا یک پنجم جمعیت افغانستان هستند، دلگرم کند که جایی در رژیم تازه دارند. این درحالی است که هزاره‌ها زخم‌های عمیقی از کشتارهای گذشته طالبان دارند و به این زودی خاطره نسل‌کشی‌های قبل را از یاد نخواهند برد.

با این حال تا اینجای کار طالبان صبر و تحمل مذهبی زیادی از خود نشان داده که پیشتر از این گروه دیده نمی‌شد. آنها به چند هیات مذهبی هزاره‌ها در کابل که برای امام سوم شیعیان عزاداری می‌کردند نیز رفته و با آنها همنشین شدند. هدف آنها از اینگونه اقدامات دادن اطمینان به اقلیت‌ها به خصوص هزاره‌ها در مورد امنیت است چرا که طالبان هدف بلندمدتی برای حکومت در افغانستان دارد. از سوی دیگر طالبان به خوبی آگاه است که هرگونه آزار و اذیت هزاره‌ها شیعه مذهب باعث رنجش و عصبانیت ایران می‌شود. آنها به خوبی از حساسیت ایران به سرنوشت هزاره‌ها آگاه هستند و دوست ندارند همسایه قدرتمند خود را ناراضی و ناراحت کنند. طالبان به دنبال ایجاد مودت و اتحاد با ایران است و به همین خاطر تلاش می‌کند رابطه خوبی با هزاره‌های شیعه برقرار کند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *